اوباما دراستانه انتخابات به ناتوانی درتعامل با مردم آمریکا اعتراف کرد

اوباما روز جمعه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی بی اس اظهار داشت ‘ در چند سال نخست زمامداری فکر می کردم کار من اصلاح سیاستهاست که به نوبه خود مهم هستند درحالی که طبیعت این کار گفتن داستانهایی برای مردم است، بخصوص در روزهای سخت، به گونه ای که انها حس اتحاد وخوش بینی بدهد.’

وی افزود : متاسفانه درطول سه سال ونیم گذشته نتوانستم ارتباط خوبی با مردم آمریکا برقرار کنم و این کوتاهی باید جبران شود.

میت رامنی نامزد جمهوریخواهان درانتخابات ریاست جمهوری آتی بلافاصه به اظهارات اوباما واکنش نشان داد و گفت : وظیفه رییس جمهور قصه گویی برای مردم نیست، بلکه او وظیفه دارد با اعمال سیاست های مدبرانه و هوشمندانه مردم کشورش را به سمت پیشرفت و آبادانی هدایت کند.

رامنی خاطر نشان کرد وظیفه اوباما هدایت مردم است که او در این مسوولیت شکست خورده است و جای تعجب نیست که مردم اعتمادشان را نسبت به اوباما از دست داده اند.

برخی ازتحلیلگران باراک اوباما را وکیلی سخنور و سیاستمداری با هوش می دانند اما او را در رهبری و مدیریت بحران ها فردی نالایق و ناموفق تلقی می کنند.

کارشناسان مسایل انتخاباتی بر این باورند اوباما با این ترفند قصد دارد میزان محبوبیت و مردمی بودن را در میان اقشار جامعه بیشتر کند.

مسئله بیکاری، تورم به ویژه افزایش حامل های انرژی و شکست های پی درپی در عرصه سیاست خارجی باعث شده است که میزان نارضایتی از اوباما بشدت افزایش یابد.

میت رامنی نامزد تندرو جمهوریخواهان همواره از تورم و بیکاری به عنوان دو عامل مهم برای ناتوانی اوباما استفاده می کند و معتقد است اوباما صلاحیت رهبری مردم آمریکا را ندارد.

با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر در امریکا که کمتر از چهار ماه دیگر برگذار خواهد شد مانورهای تبلیغاتی نامزدهای تکیه بر کرسی کاخ سفید هر روز شدید تر و پیچیده تر می شود.

به گفته کارشناسان درماه های اینده باید درانتظار برخودهای شدیدتر تبلیغاتی و همچنین افشاگری های بیشتری بین نامزدها باشیم.

اروپام ۱۹۰۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۷۸۱۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.