اوباما در آستانه انتخابات طرفدار جنبش اشغال وال استریت شد

ممکن است عده ای گمان کنند جنبش تسخیر وال استریت خاموش شده است اما شعار آنها که همان« ۹۹ درصد در مقابل یک درصد سرمایه داران» است، همچنان زنده است

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، اگرچه دموکرات ها سعی دارند همایش بزرگ خود را در صدر اخبار آمریکا قرار دهند و در نهایت، نتیجه آنرا به سود انتخاب ریاست جمهوری اوباما رقم بزنند اما اکنون با یک مشکل بزرگ مواجه شده اند: جنبش مردمی.

در شهریور سال ۲۰۱۱ معترضان به نظام سرمایه داری در آمریکا در مقابل بازار بورس این کشور تجمع کردند تا به شرایط اقتصادی و نابرابری های موجود اعتراض کنند، به این ترتیب جنبش تسخیر وال استریت ابتدا در آمریکا و بعد در سایر کشورها شکل گرفت.

علی رغم تلاش رسانه ها و دولتمردان غربی برای سرکوب بی سر و صدای این جنبش، معترضان به نظام سرمایه داری همچنان فعال هستند و هم اکنون در شارلوت در برابر محل کنوانسیون ملی دموکرات ها استقرار یافته اند.

ممکن است عده ای گمان کنند جنبش تسخیر وال استریت خاموش شده است اما شعار آنها که همان« ۹۹ درصد در مقابل یک درصد سرمایه داران» است، همچنان زنده است و از دیدگاه مردم آمریکا این شعار بیانگری نابرابری موجود میان ثروتمندان و طبقه متوسط جامعه است.

اکنون حامیان اوباما اینگونه تبلیغ می کنند که وی تنها کسی است که از این شعار و راهبرد ۹۹ درصد حمایت می کند ولی مسئولان ستاد رقیب انتخاباتی وی می گویند که این اقدام تنها یک شعار و روشی برای جلب آرا مردمی است که هنوز گمان می کنند می توان از کاندیدایی که با پول سرمایه داران به قدرت می رسد، انتظار حمایت از فقرا را داشت.

این در حالی است که معترضان جنبش تسخیر وال استریت معتقدند نه اوباما و نه میت رامنی هیچ یک از آنها حمایت نمی کنند و اوباما و رامنی تنها به حمایت از بانک ها و ثروتمندان چند ملیتی دلخوش کرده اند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.