اوباما در نشست سران اپک شرکت نمی کند

سه شنبه ۲۶ اردیبهشت – ۱۰:۱۶:۴۴ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- رییس جمهوری آمریکا در نشست آتی سران کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی آسیا- اقیانوسیه (APEC) که در روسیه برگزار می شود، شرکت نمی کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از واحد برون مرزی، جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد باراک اوباما در نشست سران اپک که در سپتامبر در شهر ولادیوستوک برگزار می شود، شرکت نمی کند.
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس،  همزمانی زمان برگزاری نشست اپک با نشست کنوانسون ملی حزب دموکرات در کارولینای شمالی ، اصلی ترین دلایل شرکت نکردن اوباما در آن نشست است.
ولادمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه نیز پیش تر در گفت و گوی تلفنی با باراک اوباما گفته است در نشست سران گروه هشت که ۱۸ و ۱۹ می در کمپ دیوید برگزار می شود ، شرکت نمی کند .
دو طرف اما توافق کردند در حاشیه نشست سران گروه بیست که ۱۸ و ۱۹ ژوئن در مکزیک برگزار می شود، دیدار کنند.
پوتین اخیرا برای سومین بار به عنوان رییس جمهوری روسیه سوگند یاد کرد. وی پیش تر در فاصله سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ برای دو دوره متوالی عهده دار مقام ریاست جمهوری روسیه بود.
پوتین و اوباما همچنان بر لزوم ادامه سیاست بازسازی در روابط آمریکا و روسیه تاکید دارند. اگرچه سیاست بازسازی به روابط تیره دو کشور در سال های پایانی زمامداری جورج بوش،رییس جمهوری پیشین آمریکا، پایان داد، اما اکنون با تناقض های جدی روبرو شده است.

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۵۱۰۱۶۴۴۲۵۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.