اوباما شخصا «لیست ترور» را تایید می‌کند

دستیاران رییس‌جمهوری آمریکا فاش کرده‌اند که باراک اوباما شخصا لیست افرادی را که باید در عملیات‌های ضد تروریستی کشته و دستگیر شوند، تایید می‌کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه نیویورک تایمز امروز (سه‌شنبه) گزارش داد، باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا شخصا بر فرآیندی بسیار محرمانه به منظور تعیین این که کدام یک از تروریست‌های القاعده می‌بایست در «لیست ترور» قرار بگیرند، نظارت دارد.

روزنامه نیویورک تایمز با نقل قول از ده‌ها مقام بلندپایه و مشاور سابق دولت آمریکا نوشت: دولت باراک اوباما آنچه را که «لیست ترور» حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در یمن و پاکستان عنوان کرده، تهیه کرده است.

این روزنامه به نقل از توماس دانیلون، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا گفت، وی مصمم است که گستره این عملیات‌ها را شخصا تعیین کند.

وی افزود: دیدگاه اوباما این است که وی نسبت به جایگاه آمریکا در جهان مسئول است و مصمم است که عرصه را بر تروریست‌ها دشوار سازد.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارش خود اضافه کرد که با آغاز این فرآیند نزدیک به ۱۰۰ مقام مبارزه با تروریسم آمریکا شروع به زیر و رو کردن زندگی‌نامه‌های مظنونان کرده و متهمانی را در یمن و سومالی به منظور اضافه شدن به فهرست ترور تعیین کرده‌اند. آن‌ها این فرآیند را در جریان یک کنفرانس تصویری با مدیریت مقامات پنتاگون انجام داده‌اند.

در ادامه این فرآیند، اسامی تعیین شده نزد باراک اوباما فرستاده می‌شوند و وی فرمان هر گونه حمله در یمن و سومالی و همچنین حملات پرخطر و پیچیده پاکستان را امضا می‌کند.

اوباما شخصا ترور متهمان بلندپایه تروریسم، همچون انور العولقی را که سال گذشته در یمن توسط هواپیمای بدون سرنشین آمریکا کشته شد، تایید می‌کند.

ویلیام دیلی، رئیس سابق دفتر باراک اوباما اظهار داشته که به گفته اوباما تصمیم به ترور العولقی تصمیمی آسان بوده است اما دیلی عنوان داشته برخی مقامات تردیدهایی را درباره این فهرست ترور و اشتباهاتی که ممکن است به دنبال اجرای عملیات رخ دهد، ابراز داشته‌اند.


BarackObama.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.