اوباما مصوبه کنگره برای عدم صدور ویزای ابوطالبی را امضا کرد

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
رییس‌جمهور آمریکا مصوبه کنگره این کشور مبنی بر ندادن ویزا به نمایندگی‌های کشورها در سازمان ملل که «تهدیدی برای آمریکا» خوانده شده‌اند را امضاء کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، این قانون تازه در واقع در خصوص حمید ابوطالبی، سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل صادر شده است.

آمریکا سه شنبه قبل اعلام کرده بود که هرگز به نماینده تازه ایران در سازمان ملل به سبب آن‌چه آن را «نقش ابوطالبی در مساله گروگان‌گیری در سفارت آمریکا در تهران در سال ۱۹۷۹ » خواند، ویزا نخواهد داد.

باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا روز قبل در جریان امضای این مصوبه اعلام کرد که ممنوعیت مندرج در متنی که از سوی او امضاء شده، باید به منزله «توصیه‌ای قانونی» تلقی شود تا با دستورات رییس‌جمهور در پذیرش یا عدم پذیرش استوارنامه‌های سفرا، تعارض نداشته باشد.

وی گفت: اقدامات جاسوسی و یا تروریستی که آمریکا و متحدانش را هدف قرار می‌دهد، بی شک بسیار خطرناک می باشند.

اوباما در ادامه گفت که که او با نظر کنگره که می‌گوید کسی که در فعالیت‌های این چنینی مشارکت داشته ممکن است از مصونیت دیپلماتیک برای ورود به خاک آمریکا بهره ببرد، هم‌عقیده است.

به گزارش ایسنا این در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در آخرین نشست خبری خود با تاکید بر این‌که «از نظر ما ابوطالبی، شایستگی حضور در سازمان ملل را دارد» دربارهٔ تصویب قانونی در سنای آمریکا برای ممانعت از حضور حمید ابوطالبی به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل گفت: ما سفیرمان را انتخاب کرده‌ایم. مقر سازمان ملل در آمریکاست و برای صدور روادید مکاتبات با مجاری و مسوولین مرتبط در آمریکا را انجام داده ایم.

وی افزود: ایشان دارای پست‌های ضروری و دیپلماتیک در اروپا و استرالیا بوده و فعالیت‌های موثری داشته است.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: در عین حال ما به پیگیری‌هایمان در این زمینه از طریق کانال‌های دیپلماتیک ادامه می‌دهیم و هرگونه پاسخ رسمی از مجاری رسمی ملاک تصمیم و اقدام بعدی ماست.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.