اوباما: نمره کارنامه اقتصادی من ناکافی است

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، به ناکافی بودن نمره کارنامه اقتصادی خود اذعان کرد؛ اقدامی که تمسخر بسیاری را موجب شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، همزمان با افتتاح کنگره دمکرات ها در شارلوت که اوباما را به طور رسمی به عنوان نامزد دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری این کشور انتخاب خواهد کرد، جمهوری خواهان اذعان اوباما را به ناکافی بودن نمره کارنامه اقتصادی او که روز یکشنبه در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی محلی کلورادو اعلام کرده بود، به تمسخر گرفتند.

اوباما در پاسخ به سوالی درباره نمره اقتصادی خود پاسخ داد من خواهم گفت (نمره اقتصادی من) ناکافی است.

اوباما بلافاصله بعد از آن افزود تدابیری که ما برای نجات بخش خودرو، قابل دسترس تر کردن تحصیلات عالی و سرمایه گذاری در بخش انرژی های پاک اتخاذ کردیم، چیزهایی بود که برای رشد طولانی مدت به آنها نیاز داشتیم.

اوباما برای انتخابات ریاست جمهوری ششم ماه نوامبر که قرار است با میت رامنی، رقیب جمهوری خواه خود رقابت کند، به مبارزات انتخاباتی قدرتمندانه ای اقدام کرده است.

تیم مبارزات انتخاباتی رامنی فورا این فرصت را مغتنم شمرد و پل رایان، معاون رامنی در شبکه تلویزیونی سی بی اس آمریکا اعلام کرد بعد از چهار سال ریاست جمهوری، کافی نیست؟ رئیس جمهور از مردم می خواهد صبور باشند؟

رایان همراه با جمهوری خواهان در حمله به اوباما، با استناد به این سخن اوباما به عنوان برهانی برای بی لیاقتی او در زمینه اقتصادی گفت ما با آهنگی که لازم است، اشتغال ایجاد نمی کنیم و از آن بسیار دور هستیم.

در حال حاضر میزان بیکاری در آمریکا ۸٫۳ درصد جمعیت فعال این کشور است در حالیکه پیش از رکود بین سال دو هزار و هفت و دو هزار و نه میزان بیکاری پنج درصد بود و این در حالی است که کاخ سفید نیز پیش بینی نمی کند پیش از انتخابات ریاست جمهوری میزان بیکاری به پائین تر از هشت درصد برسد.

این تناقض در زمانی بروز می کند که جمهوری خواهان سوالی را که رونالد ریگان رئیس جمهور سابق آمریکا با طرح آن در برابر جیمی کارتر، رقیب خود در انتخابات ریاست جمهوری سال هزار و نهصد و هشتاد، وی را از راهیابی برای دومین بار به کاخ ریاست جمهوری آمریکا محروم کرد، تکرار می کنند.

اوباما روز سه شنبه برای مبارزات انتخاباتی در ایالت ویرجینیا در شرق آمریکا بود و روز چهارشنبه در ادامه مبارزات خود به شارلوت در کارولینای شمالی خواهد رفت.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.