اوجالان پایان اعتصاب غذای زندانیان کرد در زندان‌های ترکیه را خواستار شد

۲۸ آبان ،

368-4.jpg

رهبر زندانی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) خواستار پایان اعتصاب غذای صدها تن از هواداران خود در سراسر زندان‌های ترکیه شد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، عبدالله اوجالان، رهبر زندانی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) خواستار پایان اعتصاب غذای حداقل ۱۷۰۰ تن از هواداران خود شد که در اعتراض به زندانی شدن و عدم دسترسی وی به وکیل برای ۶۷ روز است که اعتصاب غذا کردند.

پزشکان اعلام کردند که این زندانیان به زودی می‌میرند. معترضان زندانی چالشی برای دولت رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه می باشند و این امر سبب افزایش تنش‌ها میان اقلیت‌های کرد و دولت آنکارا شده است.

برادر عبدالله اوجالان در بیانیه‌ای گفت: امروز به زندان رفتم و با برادرم عبدالله به صورت رو در رو ملاقات کردم. وی از من خواست تا پیامش را هر چه سریعتر ابلاغ کنم او می‌خواست تا اعتصاب غذای زندانیان هر چه سریعتر پایان یابد. این اقدام به اهداف خود دست یافته است. بدون هیچ تردیدی آنها باید به اعتصاب غذا پایان دهند.

رهبر حزب پ.ک.ک که برای خود مختاری کردها برای بیش از سه دهه است می‌جنگند در زندان کوچکی در جزیره امرالی در دریای مرمره از سال ۱۹۹۹ زندانی است.

اوجالان در میان کردها از محبوبیت بسیاری برخوردار است اما ترک‌ها وی را مسئول کشتار ۴۰ هزار تن می‌دانند. این گروه از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان یک گروه تروریستی اعلام شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.