اوجانی: فدراسیون ناشنوایان رسم مردانگی را رعایت نکرده است!

۰۹ام بهمن ،

رئیس انجمن تکواندو ناشنوایان از فعالیت تکواندوکاران ناشنوا زیرنظر فدراسیون تکواندو اظهار نارضایتی کرد و اظهار داشت: فدراسیون ناشنوایان و پیوند اعضا بیماران خاص سیاست اشتباهی را در پیش گرفته است.

اوجانی رئیس انجمن تکواندو ناشنوایان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: علیمرادی رئیس فدراسیون ناشنوایان و پیوند اعضا بیماران خاص حکم ریاست انجمن تکواندو ناشنوایان را یک ماه قبل به صورت رسمی به من ابلاغ کرده است در این حکم به مدت یک سال دیگر به عنوان رئیس انجمن منصوب شده‌ام.

وی ادامه داد: در ابتدای همکاری خود با علیمرادی رئیس فدراسیون برنامه‌های تکواندوکاران ناشنوا برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ بلغارستان را به فدراسیون ارائه و پس از تایید برنامه اردوهای اولین تکواندوکاران را برپا کردیم.

اوجانی افزود: مسئولان فدراسیون طبق هماهنگی‌هایی که با فدراسیون تکواندو کشورمان انجام دادند قرار شد تکواندوکاران ناشنوا در کمپ تمرینی تیم ملی تکواندو و از امکانات ملی‌پوشان تکواندو بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: پس از گذشت یک ماه از اعلام و ارائه برنامه‌های انجمن تکواندو ناشنوایان فدراسیون ناشنوایان پیوند اعضا بیماران خاص خبرها و مطالبی را مبنی بر فعالیت تکواندوکاران ناشنوا زیر نظر فدراسیون تکواندو بیان کرده است.

اوجانی تصریح کرد: تیم ملی تکواندو ناشنوایان به مدت ۲ سال زیر نظر من هدایت و رهبری شده است در این مدت ملی‌پوشان برای حضور در مسابقات برون مرزی تمرینات خود را زیر نظر برنامه‌ریزی‌مان انجمن ناشنوایان و من انجام داده‌اند. طی این ۲ سال به طور کامل با خصوصیات اخلاقی و سطح فنی تکواندوکاران ناشنوا اطلاع دقیق دارم.

وی تصریح کرد: فدراسیون ناشنوایان، پیوند اعضا بیماران خاص در اقدام و سیاست اشتباه و غلط تصمیم به فعالیت تکواندوکاران ناشنوا زیرنظر فدراسیون تکواندو کرده است و گویا فدراسیون تکواندو مربی دیگری ‌را جایگزین من در تیم ملی تکواندو ناشنوا کرده‌اند.

اوجانی افزود: تا آغاز مسابقات المپیک ۲۰۲۴ بلغارستان فرصت اندک و کمی باقی است. مربی تازه تیم ملی تکواندو ناشنوا برای برقراری ارتباط با ملی‌پوشان ناشنوا نیاز به زمان کافی دارد با این حال وی توانایی ایجاد شرایط لازم برای پیشرفت و آمادگی تکواندوکاران ناشنوا را در این مدت در اختیار ندارد.

وی افزود: فدراسیون ناشنوایان مستقل است و در دنیا بصورت مستقل و تحت عنوان فدراسیون جهانی ناشنوایان، ورزشکاران این حوزه در تمام دنیا مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرند. براین اساس ورزشکاران و تکواندوکاران ناشنوا باید زیرپوشش فدراسیون ناشنوا و انجمن‌های مربوطه قرار گیرند سیاست فدراسیون ناشنوایان و پیوند اعضاء بیماران خاص بسیار اشتباه است.

رئیس انجمن تکواندو ناشنوایان افزود: در این مدت ۲ ساله فعالیت در انجمن تکواندو ناشنوایان، برای پیشرفت تکواندوکاران تلاش فراوان کردم ولی متاسفانه به هیچ عنوان عدالت را در خصوص من رعایت نکردند. تیم ملی تکواندو ناشنوایان در مسابقات آسیایی کره جنوبی با قرار گرفتن در مکان سوم آسیا عملکرد مناسبی ارائه داده است. برای اولین حضورمان در مسابقات برون‌مرزی عملکرد فوق‌العاده‌ای را نشان دادیم اما به هیچ عنوان تصمیمات فدراسیون ناشنوایان را عادلانه ارزیابی نمی‌کنم.

اوجانی خاطرنشان کرد: برای سیاست‌های فدراسیون تاسف هستم. بنابراین تا زمانی که از سوی مسئولان فدراسیون ناشنوا با من تماس مبنی بر بازگشت دوباره حاصل نشود به فدراسیون برنخواهم گشت.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.