اوراق مشارکت قابل تبدیل به سهام امسال راه اندازی می شود

سه شنبه ۲۳ خرداد – ۰۱:۰۰:۰۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

در راستای تکمیل ابزارهای مالی؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- رییس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت : این سازمان در راستای تکمیل ابزارهای مالی، تدوین مدل عملیاتی اوراق مشارکت قابل تبدیل به سهام را در دستور کار خود قرار داده است.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، مهسا رادفر در خصوص اوراق بهادار بدهی با بیان مطلب فوق افزود : مدل عملیاتی اوراق مشارکت قابل تبدیل به سهام تا پایان امسال راه اندازی می شود تا ابزارهای مالی قبلی تکمیل شود.
وی با بیان اینکه دستورالعمل اوراق مرابحه سال گذشته به تصویب هیات مدیره سازمان بورس رسید، اظهار داشت : این اوراق سال ۹۱ در بازار سرمایه منتشر خواهد شد تا شرکت ها بتوانند بخشی از منابع مالی خود را از طریق مرابحه تامین کنند.
رادفر راههای تامین مالی بنگاه های اقتصادی از طریق بازار سرمایه گفت: ابزارهای تأمین مالی در بازار سرمایه به دو گروه ابزارهای مالی با ماهیت مالکانه و با ماهیت بدهی تقسیم می شوند.
وی ادامه داد : ابزارهای تأمین مالی مالکانه، اوراق بهاداری است که در بورس و فرابورس داد و ستد می شود و ابزارهای تأمین مالی با ماهیت بدهی به اوراق مشارکت و اوراق اسلامی مانند اوراق اجاره و مرابحه گفته می شود.
رادفر تعداد شرکت های درخواست کننده انتشار اوراق بدهی از ابتدای سال را دو مورد اعلام کرد و گفت: موافقت اصولی با انتشار اوراق بدهی این دو شرکت به مبلغ ۳۳۸ میلیارد ریال صادر شده است که به زودی این اوراق در بازار منتشر می شود.
وی درباره مبلغ اوراق بهادار بدهی که سال گذشته در بازار سرمایه منتشر شد، افزود: حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت و ۳۴۶ میلیارد تومان اوراق اجاره به منظور تأمین مالی شرکت ها در سال گذشته منتشر شد که پیش بینی می شود امسال با توجه به راه اندازی ابزارهای مالی جدید این رقم افزایش چشمگیری یابد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۲۱۳۰۰۰۳۵۷۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.