اوراکل طراحی نرم‏‌افزارهای هوشمندی تجاری برای ابزارهای همراه را آسان می‌کند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

شرکت اوراکل ابزار تازهی برای تولید راهکارهای همراه هوشمندی تجاری (BI) عرضه کرده است که کاربران به کمک آن می‌‏توانند نرم‏‌افزارهای هوشمندی تجاری تحت HTML۵ طراحی کنند. 
 
 
به گزارش وب‏‌سایت citeworld، شرکت اوراکل ابزار تازهی به نام BI mobile App Designer عرضه کرده است که کاربران به کمک آن می‌‏توانند برای خود نرم‏‌افزارهای هوشمندی تجاری طراحی کنند. اوراکل قصد دارد با این کار طراحی نرم‏‌افزارهای هوشمندی تجاری همراه را آسان‌تر کند. 
این ابزار مبتنی بر یک مرورگر است و از قابلیت معروف به درگ‌ اند درپ برخوردار است. کاربران به کمک این ابزار می‌‏توانند نمودار‌ها، گراف‏‌ها و دیگر اشکال داده‏‌ها را با هم ترکیب کنند و به کمک آن‌ها یک نرم‏‌افزار هوشمندی تجاری طراحی کنند. 
شرکت اوراکل ادعا کرده است کار کردن با این ابزار به آسانی کار کردن با ابزارهای خلاقانه آفیس است. قابلیت HTML۵ این ابزار نیز بدین معنا است که با استفاده از آن می‌‏توان نرم‌‏افزارهایی برای ابزارهای همراه تحت اندروید، آی او اس و ویندوز طراحی کرد. کاربران همچنین می‌‏توانند نرم‏‌افزارهای طراحی شده خود را از طریق یک کاتالوگ مجازی با نام «اپ لایبرری» (APP Library) با دیگران به اشتراک بگذارند. 
این ابزار جزئی از جمله محصولاتی است که اوراکل آن‌ها را راهکارهای سلف سرویس می‌‏نامد، یعنی راهکارهایی که کاربران به راحتی و بدون کمک متخصصان آی تی می‌‏توانند از آن استفاده کنند. بعضی شرکت‏‌های پژوهشی نیز معیارهایی را معرفی کرده‏‌اند که به کمک آن‌ها می‌‏توان دریافت آیا یک راهکار یا نرم‏افزار قابلیت استفاده سلف سرویس دارد یا نه. به طور مثالً شرکت فورستر در این زمینه ۲۰ معیار معرفی کرده است که از آن جمله می‌‏توان به مواردی مثل الگوبرداری خودکار از داده‏‌ها، قابلیت‏‌های کار جمعی، قابلیت‏‌های مجازی سازی و ایجاد پیوند بین منابع داده‏ای مختلف و غیره اشاره کرد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.