اوراکل ۵۰ آسیب پذیری جاوا را برطرف کرد

۱۶ام بهمن ،

اوراکل 50 آسیب پذیری جاوا را برطرف کرد

به دنبال مشخص شدن آسیب پذیری های امنیتی خطرناک برنامه جاوا شرکت اوراکل مجددا وصله هایی برای رفع این مشکل عرضه کرده است.

به گزارش راسخون به نقل از فارس، پی سی ورلد نوشت : اوراکل چند روز قبل هم برای برطرف کردن حفره های جاوا وصله هایی عرضه کرده بود، اما بعد از بررسی های مستقل کارشناسی مستقل شد این ترفند سبب برطرف کردن همه اشکالات موجود نشده است.

در نتیجه بسیاری از شرکت ها اجرای جاوا بر روی محصولات و نرم افزارهای خود را بلوکه کردند. به عنوان مثال اپل اعلام کرد تا زمان به روزرسانی جاوا اجازه اجرای آن بر روی رایانه های مک را نخواهد داد.

تازه ترین به روزرسانی جاوا که در اصل قرار بود در تاریخ ۱۹ فوریه عرضه شود، شامل ۵۰ وصله امنیتی برای رفع ۴۹ آسیب پذیری است که به هکرها امکان می دهد از راه دور کنترل رایانه فرد قربانی را در دست بگیرند.

اوراکل می گوید سبب عجله در عرضه این وصله ها آن بوده که از یکی از آسیب پذیری های یاد شده به طور گسترده سواستفاده می شده است.

این به روزرسانی ها برای نسخه ۷ جاوا ویرایش به روز شده ۱۱ عرضه شده و این شرکت از همه کاربران خواسته هر چه سریع تر وصله های یادشده را بارگذاری و نصب کنند.

گفتنی است هکرها اطلاعات مربوط به بعضی حفره های امنیتی تازه برطرف شده جاوا را در روزهای اخیر به قیمت ۵ هزار دلار به فروش رسانده اند.
/۲۷۵۹/


اخبار راسخون / علم و فناوری
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.