اوضاع اجاره بهای مسکن

۲۴م آذر ،

کد خبر: ۵۵۲۲ تاریخ انتشار یافتن: جمعه ۲۴ آذر۱۲:۵۱ عصر ذخیره ارسال به دوست نسخه چاپی

اگرچه در بعضی از فایل‌های واحدهای مسکونی لوکس و سوپرلوکس اجاره‌ای به نقل از مالک عنوان شده است که واحد مذکور با شرایط دریافت اجاره ماهانه بدون ودیعه به متقاضی تحویل داده می‌شود، اما چنین شرایطی برای واحدهای متراژ کوچک در اغلب محله‌های تهران از نظر مشاوران املاک بعید به نظر می‌رسد.

تعدادی از بنگاهداران مسکن دربارهٔ این نوع شرایط اجاره در بازار مسکن (تعیین پرداخت اجاره ماهانه در ازای هر ماه یا پرداخت اجاره ۱۲ ماه در ابتدای قرارداد بدون مبلغ‌ودیعه) به «دنیای‌اقتصاد» اظهارات متفاوتی ارائه کردند که به این شرح است:
عدم اطمینان موجران به مستاجران
مالکان از اینکه مبلغ ودیعه دریافت نکنند و اجاره ماهانه را هم یکجا از مستاجر تحویل بگیرند، مشکلی ندارند؛ چراکه با مستاجرشان بی‌حساب می‌شوند اما مساله‌ای که سبب می‌شود چنین اقدامی از سوی موجران صورت نگیرد عدم اعتماد به مستاجر است.
یکی از دلالان مسکن در خیابان رودکی با اشاره به این موضوع گفت: به اصطلاح مالکان آینده بین می باشند؛ یعنی اینکه آنها تصور می‌کنند اگر مستاجرشان با این شرایط پرداخت اجاره بها، واحدشان را در زمان اتمام قرارداد تخلیه نکند یا اینکه مستاجر واحد استیجاری را متحمل خسارت کند و همچنین هزینه‌های پرداختی همچون قبوض برق، گاز، تلفن و حتی شارژ ساختمان را پرداخت نکند مبلغی برای تضمین پرداخت هزینه ها در اختیار ندارند، مگر اینکه رهن دریافت کرده باشند.
وی در ادامه افزود: اگر هر یک از این احتمالات اتفاق بیفتد به‌طور یقین مالک ضرر خواهد کرد، زیرا مبلغی به عنوان ودیعه نزد موجر در امانت نیست که این هزینه ها را از این طریق پرداخت کند.
این بنگاهدار همچنین تاکید کرد : اگر چنین پیشنهادی در بازار اجاره از سوی هر یک از طرفین قرارداد مطرح شود و به سرانجام هم برسد معمولا مالکان یک فقره چک به منظور «چک تخلیه» دریافت می‌کنند یا اینکه درصدی را به اجاره ماهانه اضافه می‌کنند برای تامین هزینه برای خسارت احتمالی از سوی مستاجر.
اجاره بدون پرداخت ودیعه توسط اشخاص خاص
در خیابان بلوار فردوس یکی از مشاوران املاک به «دنیای‌اقتصاد» گفت: چنین پیشنهادی (پرداخت اجاره ماهانه بدون ودیعه برای اجاره واحد مورد نظر) در بازار اجاره بسیار به ندرت اتفاق می‌افتد، اما به‌طور یقین اغلب مستاجرانی که چنین پیشنهادی به مالک می‌دهند از شرایط خاصی برخوردار می باشند.
وی در این رابطه عنوان کرد: مستاجرانی که اشخاص مجرد یا مطلقه می باشند چنین نحوه پرداخت اجاره بها را عنوان می‌کنند البته اکثر آنها برای جلب رضایت موجران اظهار می‌کنند بین ۲ تا ۳ میلیون پیش پرداخت ارائه خواهند کرد.

منبع: دنیای اقتصاد


برچسب هابرچسب ها: اجاره ، بازار اجاره ، اجاره بها ، افزایش اجاره ، کاهش اجاره ، اجاره در تهران



آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.