اوضاع سوریه با لیبی متفاوت است

جام جم آنلاین: فرمانده نیروهای ناتو در عملیات حمله به لیبی در مصاحبه با یک روزنامه صهیونیستی ضمن مخالفت با هرگونه حمله علیه ایران، به وضعیت سوریه نیز اشاره کرده و برکناری بشار اسد را موجب بروز هرج‌ومرج دانسته است.

به گزارش فارس، ژنرال “چارلز بوچارد” فرمانده کانادایی عملیات ناتو در لیبی در مصاحبه‌ با روزنامه صهیونیستی هاآرتص، بر مخالفت ناتو با هرگونه حمله به ایران چه از جانب آمریکا و چه از جانب اسرائیل، تصریح کرد. وی همچنین ضمن بررسی وضعیت کنونی سوریه، برکناری بشار اسد را موجب بروز هرج و مرج در این کشور دانست.

وی ادامه داده است که نه ناتو و نه شورای امنیت، هیچ‌یک با حمله به ایران در آینده نزدیک موافقت نخواهد کرد.

بوچارد در این مصاحبه عنوان کرده است، که متقاعد شده که اسرائیل روندی را آغاز نمی‌کند که ضمن حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران آغازگر هرج‌ومرجی باشد که تمام منطقه را دربر می‌گیرد.

به گفته بوچارد، گزینه نظامی بسان بومرنگی خواهد بود که نهایتا با متحد کردن جهان اسلام در برابر اسرائیل، به خود اسرائیل ضربه خواهد زد.

او همچنین هشدار داده است که هزینه استراتژیکی‌ که یک حمله پیشدستانه به ایران، به بار می‌آورد، چندین برابر بیشتر از منافع تاکتیکی است که از این حمله حاصل می‌شود.

بوچارد به اوضاع سوریه نیز اشاره کرده و تصریح کرده است که شرایط در این کشور کاملا با آنچه که در لیبی در جریان بود متفاوت است. وی مدعی شده است که اوضاع در سوریه مشابه عراق و افغانستان است، که در آن‌ها نیاز به مداخله بلند مدت بود.

او دارا بودن حامیان قدرتمند را دیگر وجه تمایز میان لیبی و سوریه دانسته‌ است. به گفته وی معمر قذافی تنها از حمایت چند کشور حاشیه‌‌ای بهره می‌برد، اما نظام سوریه حامیان قدرتمندی نظیر ایران، روسیه و چین داشته و از حمایت گروه‌هایی نظیر حزب‌الله و حماس نیز برخوردار است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.