اوضاع نا‌امیدکننده اینتل

۳۰م دیماه ،

 

شرکت آمریکایی اینتل گزارش مالی سه ماههٔ خود را اعلام کرد. 
 
 
به گزارش خبرگزاری رویترز، اینتل به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده جهانی پردازنده‌های کوچک نتایج نا‌امید کننده‌ای را در سه ماهه قبل مالی‌اش به ثبت رسانید. 
در این گزارش مالی آمده است که در سال ۲۰۱۲ سود خالص اینتل با ۱۵ درصد کاهش، ۱۱ میلیارد دلار برآورد شده است و این آمار در سه ماههٔ چهارم سال قبل با افت ۲۷ درصدی معادل ۵٫ ۲ میلیارد دلار بوده است. در سال ۲۰۱۲ حجم کسب و کار شرکت نیز با ۱.۲ درصد افت معادل ۳٫ ۵۳ میلیارد دلار برآورد شده است. 
پل اتلینی مدیر عامل گروه اینتل که در ماه می‌ سال قبل از سمت خود استعفا داده بود، پیش از این در کنفرانسی از مواجهه اینتل با شرایط سخت اقتصادی سخن گفته بود. یکی از دلایل افت شرکت اینتل کاهش فروش رایانه‌های شخصی است. طبق گزارش مؤسسه تحقیقاتی گارتنر در سال قبل فروش رایانه‌های شخصی ۵٫ ۳ درصد کاهش داشته است. 
درآمد بخش زیر ساخت و هسته‌های اطلاعاتی اینتل که همچنان پردرآمد‌ترین قسمت شرکت محسوب می‌شوند، در سال قبل با ۳ درصد کاهش به ۳٫ ۳۴ میلیارد دلار رسید. مدیر مالی شرکت، استیسی اسمیت، امیدوار است که اوضاع اینتل با توجه به بهبود نسبی اوضاع اقتصادی دنیا، ورود نسل تازه اولترا بوک‌ها، دستگاه‌های هیبریدی، ورود نوت بوک‌های تازه اینتل و ورود نسل تازه محصولات تحت سیستم عامل ویندوز ۸ در شش ماهه دوم سال جاری میلادی بهتر شود. 
البته طبق پیش‌بینی‌ها اینتل همچنان در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، با افت درآمد مواجه خواهد بود. در حال حاضر هر سهم اینتل نیز در بورس نیویورک با ۴۸٫ ۳ درصد کاهش ۸۹٫ ۲۱ دلار معامله می‌شود.

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.