اوقات فراغت بهترین فرصت برای انتقال تعالیم الهی به کودکان است

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید ˈصادق رضاییˈ، شامگاه یکشنبه در آیین روز جهانی کودک با محوریت کودکان مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی در تبریز اظهار کرد: شخصیت کودکان زمانی شکل می گیرد که در اختیار خود باشند تا استعدادهایشان شکوفا شود و این زمان بهترین فرصت برای آموزش تلقی می شود.

وی با بیان اینکه جمعیت ایران از جوانترین جمعیت های جهان است، افزود: سرمایه یک کشور نیروی انسانی آن است و توجه به کودک در حقیقت ساخت آینده ای روشن برای یک کشور است.

رضایی خاطرنشان کرد: روز جهانی کودک یک امکان برای توجه به حضوق حقه کودکان است و بر اساس باورهای دینی و ملی ایرانیان، تربیت فرزند صالح بهترین نتیجه یک زندگی می تواند باشد.

وی با بیان اینکه ۱۲ میلیون کودک و نوجوان در کشور وجود دارد، اظهار کرد: توجه به این قشر عظیم نیازمند تامین و گسترش زیرساخت های کشور است.

رضایی بر ضرورت توسعه زیرساخت هایی مانند افزایش امکانات علمی و فرهنگی، افزایش کتابخانه ای ثابت و سیار و اردوگاه های مجهز برای اعضای کانون تاکید کرد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچنین با اشاره به حادثه تلخ زلزله آذربایجان شرقی، گفت: ورود هوشمندانه مسوولان کانون استان به بحث زلزله تاثیر عمیقی بر افزایش روحیه در این مناطق داشت.

رضایی با بیان منویات رهبر معظم انقلاب در سفر به مناطق زلزله زده، خاطرنشان کرد: همانطور که ایشان فرمودند باید از این حادثه تلخ به عنوان سکوی پیشرفت و توسعه استفاده شود.

وی ادامه داد: توسعه زیرساخت های فرهنگی برای زلزله زدگان می تواند بخش اعظمی از منویات رهبری در حوزه کودکان و نوجوانان را عملی سازد.

۷۲۴۰/۶۴۵/۵۸۷

انتهای پیام /*

Cultural@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.