اولاند از کاهش بودجه ارتش فرانسه خبر داد

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه خاطر نشان کرد در سالهای آتی بودجه ارتش فرانسه نیز همانند بودجه دیگر وزارتخانه ها کاهش می یابد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلویزیونی بی اف ام تی وی فرانسه ؛ اولاند به خبرنگار این شبکه گفت  ده تا پانزده میلیارد یورو کاهش هزینه وزارتخانه ها در پیش رو خواهد بود و همه وزارتخانه ها باید تلاش خود را برای تحقق این هدف به کار گیرند اما ارتش بیش از سایر وزارتخانه ها تحت فشار نخواهد بود بلکه قانونی مشترک برای همه وزارتخانه ها در پیش گرفته خواهد شد.

وی همچنین درباره وضع سوریه گفت ما از اوضاع کنونی در سوریه  بسیار متاثر شده ایم. علت آنکه هر روزعده ای در سوریه کشته می شوند این است که رژیم تصمیم گرفته است با استفاده از زور ملت خود را سرکوب کند.

 شماری از کشورها مانع تصویب قطعنامه ای در شورای امنیت سازمان ملل برای مجازات سوریه می شوند و من به روسها و چینی ها می گویم که با کارشکنی در تصویب مجازاتهای قاطع، باعث هرج و مرج و جنگ در سوریه می شوند و  منافع خود را نیز از بین می برند.

 وی درباره احتمال مداخله نظامی در سوریه گفت باید به دنبال دوره انتقالی بود. این تصمیمی بود که در ژنو گرفته شد و باید در قطعنامه ای در شورای امنیت در این زمنیه تصویب شود تا بشار اسد جای خود را به دولتی انتقالی بدهد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.