اولاند خواستار تجدید نظر در پیمان تقویت انضباط بودجه ای اروپاست

تهران / واحد مرکزی خبر / اقتصادی /۰۲/۶
فرانسوا اولاند نامزد حزب سوسیالیست در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه امروز چهارشنبه اعلام کرد در نظر دارد برای روسای جمهوری و نخست وزیران اروپا نامه بفرستد و از آنها بخواهد درباره پیمان تقویت انضباط بودجه ای اروپا تجدید نظر کنند.
هدف از پیمان جدید اروپا،موسوم به پیمان تقویت انضباط بودجه ای اروپا،ایجاد انضباط بودجه ای در اتحادیه اروپا به منظور مبارزه با بحران مالی است که از سه سال پیش تاکنون دامن برخی ازکشورهای اروپایی به ویژه کشورهای منطقه یورو را گرفته است. همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا به جز انگلیس و جمهوری چک، این پیمان را امضا کردند. در این پیمان اجرای قانونی برای همه کشورهای اروپایی امضا کننده پیش بینی شده است که به موجب آن دولت ها موظفند اجازه ندهند میزان کسری بودجه کشورشان از سه درصد کل تولید ناخالص داخلی بیشتر شود.
از سوی دیگر ،این پیمان اعمال خودکار مجازات های علیه کشورهایی که کسری بودجه عمومی شان بیشتر از سه درصد کل تولید ناخالص داخلی شان باشد، پیش بینی کرده است.این پیمان هنگامی در اتحادیه اروپا به اجرا در می آید که دست کم دوازده کشور امضا کننده، آن را تصویب کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس، اولاند امروز در این باره گفت می خواهد درباره پیمان تقویت انضباط بودجه ای اروپا دوباره با مسئولان اروپایی گفتگو کند و این گفتگوهایی باید در راستای رشد اقتصادی کشورهای اروپایی باشد .
نامزد حزب سوسیالیست فرانسه خاطر نشان کرد اگر رئیس جمهوری فرانسه شود تلاش خواهد کرد تا اوراق قرضه مشترک منطقه یورو دراین منطقه رایج شود تا این گونه بانک توسعه اروپا بهتر بتواند خود را تامین مالی کند. اولاند خاطر نشان کرد باید بر معاملات مالی نیز مالیات تعلق گیرد و دارایی ساختاری که تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته اند در خدمت اقتصاد کشور ها در آید.
فرانسوا اولاند دربخش دیگر از سخنان خود خاطر نشان کرد در صورتی که در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود از فردای آن روز نامه ای برای همه روسای جمهوری و نخست وزیران کشورهای اتحادیه اروپا خواهد فرستاد و از آنها خواهد خواست درباره پیمان بودجه اروپا دوباره مذاکره صورت گیرد. وی افزود از پیشنهاد ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا نیز استقبال کرد که گفته بود اتحادیه اروپا باید از پیمان رشد اقتصادی برخوردار شود.
۱۶۲/۱۵۳

IRIBNews RSS EconomicNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.