اولاند سوگند خورد

فرانسوا اولاند امروز از ساعت ۱۰ صبح با حضور در کاخ الیزه نشان لژیون دونور فرانسه را دریافت و به عنوان رییس جمهور این کشور سوگند یاد کرد. گفتنی است سارکوزی و کارلا برونی تا دقایقی پیش از آغاز مراسم سوگند اولاند با اتومبیل کاخ الیزه را ترک کردند.
در این مراسم بسیاری از چهره های شناخته شده سوسیالیست از جمله ژوسپن، لوران فابیوس، مارتین اوبری و … حضور دارند. لازم به یادآوری است که اولاند هفتمین رییس جمهور فرانسه و دومین رییس جمهور سوسیالیست فرانسه است. در حال حاضر اولاند با همسرش( والری ترییلر ویلر) در حال خوشامدگویی به میهمانان الیزه هستند.
اولاند در سخنرانی پس از سوگند از آغاز فصل جدیدی در فرانسه و اروپا سخن گفت. اولاند با ادای احترام و درود به روسای جمهور جمهوری پنجم فرانسه اعم از شارل دوگل، ژرژ پمپیدو، والری ژیسکاردستن، فرانسوا میتران، ژاک شیراک از تلاش همۀ آنان قدردانی کرد اما برای سارکوزی آرزو کرد که زندگی خوبی پس از ریاست جمهوری داشته باشد. گفتنی است سارکوزی در سال ۲۰۰۷ شیراک را تا نزدیکی درب اتومبیلش همراهی کرد. اما این بار سارکوزی و کارلا تنها به سمت اتومبیل شان رفتند.

رییس جمهور جدید فرانسه همچنین بر لزوم بازنگری در بستۀ رشد اقتصادی اروپا به منظور کاهش بدهی کشورها و همچنین افزایش رشد اقتصادی تأکید کرد. گفتنی است اولاند تا ساعاتی دیگر پاریس را به مقصد برلین ترک خواهد کرد تا اولین رسمی خود را به مقصد آلمان داشته باشد.

۴۹۲۶۳
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.