اولاند و سارکوزی به‌دنبال آرای سرگردان

جام جم آنلاین: فرانسوا اولاند بلافاصله پس از اعلام پیروزیش در دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در میان هوادارانش حاضر شد، تا از آنها به دلیل رقم زدن این پیروزی تاریخی تشکر کند.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از یورونیوز، نامزد سوسیالیستها توانست با یک و نیم درصد اختلاف، نیکولا سارکوزی را پشت سر بگذارد تا برای اولین بار یک رئیس جمهوری در تاریخ جمهوری پنجم فرانسه شکست در دور اول را تجربه کند.
 
اولاند که حالا طرفداران ژان لوک ملانشون، نامزد چپ رادیکال را با خود دارد برای پیروزی در دور دوم که دو هفته دیگر برگزار می شود، به میانه روها و رای دهندگان بلاتکلیفی چشم دوخته که از اوضاع کنونی راضی نیستند.
 
وی گفت: تغییر به جریان افتاد. من اعلام می کنم که هیچ چیز نمی تواند آن را متوقف کند. و این مساله از این به بعد به مردم فرانسه بستگی دارد.

” انتخاب ساده است: یا باید روشی شکست خورده را با نامزدی که اهل تفرقه انداختن است ادامه بدهیم. یا باید کشور را با عدالت از نو بسازیم. با رئیس جمهوری جدید که کشور را متحد می کند.”
 
نیکولا سارکوزی البته چندان ناامید نیست. رئیس جمهوری راستگرای فرانسه امیدوار است که سیاستهایش علیه مهاجرت، بتواند نظر رای دهندگان به مارین لوپن، نامزد راست افراطی را به خود جلب کند.

در عین ناباوری بیست درصد از شرکت کنندگان در انتخابات به خانم لوپن رای دادند و تحلیلگران معتقدند ممکن است کلید کاخ الیزه را راستگرایان افراطی به رئیس جمهوری بعدی بدهند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.