اولویتهای پژوهشی باید در همه فیلدهای پرستاری تعیین شود

یکشنبه ۲۴ اردیبهشت – ۰۴:۵۸:۴۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

معاون پژوهشی دانشکده پرستاری مامایی سمنان:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- معاون پژوهشی دانشکده پرستاری مامایی سمنان گفت: فاصله بین تئوری و عمل در حرفه پرستاری باید بر  طرف شود. از این رو باید اولویتهای پژوهشی در همه فیلدهای پرستاری اعم از بالین و غیر بالین مشخص و تعیین شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، محسن سلیمانی اظهار کرد: عدم استفاده از نتایج تحقیقات داخلی باید آسیب شناسی شود و در حالی که پژوهش های دقیقی به لحاظ متدولوژی، کنترل متغییر و… در کشور انجام می شود اما پرستاران حاضر به استفاده از نتایج آن در بالین نیستند.
وی استفاده نکردن از نتایج پژوهشها را هدررفت سرمایه برشمرد و افزود: مشکلات بالین باید کالبدشکافی شود تا پژوهش ها و تحقیقات در راستای مشکلات بالینی باشد.
معاون پژوهشی دانشکده پرستاری مامایی سمنان با بیان اینکه پرستاران بالینی از نزدیک در جریان مشکلات بالینی هستند، گفت: چنانچه کارهای پژوهشی در قالب فعالیتهای تیمی و گروهی باشد می توان از تجارب همه در پژوهش ها استفاده کرد.
سلیمانی با تاکید بر ضرورت انجام تحقیق توسط اعضای هیئت علمی با تمرکز برروی مسائل و مشکلات بالینی یادآور شد: در این صورت نتایج پژوهش ها کاربردی تر و برای پرستاران قابل استفاده تر خواهد بود.

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۳۱۶۵۸۴۱۳۸۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.