اولویت‌های ملی از نظر فعالین سیاسی چیست؟

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

با سپری شدن ۷ ماه از سال ۹۱ سالی که مقام معظم رهبری آن را سال تولیدملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامیدند، مسئولان تا چه حد در تحقق اولویت‌های سال ۹۱ موفق بودند؟

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛‌ باید دید با گذشت بیش از نیمی از سال ۹۱ سالی که مقام معظم رهبری آن را سال تولیدملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامیدند، مسئولان  تا چه حد در تحقق  اولویت‌های سال ۹۱ موفق بودند؟

آیا مسئولان و دولتمردان بخوبی توانسته‌اند با راهکار تولیدملی و اقتصاد مقاومتی راه برون‌رفت از تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی را بیابند و یا تنها به ایجاد کشمکش و تنش‌ها دامن زده‌اند؟

در مقطع کنونی و با توجه به چالش‌های  اخیر در بازار ارز و مسائل اقتصادی و همچنین کدورت‌های میان برخی مسئولان و سران قوا بر آن شدیم تا تا نظر فعالین سیاسی را درباره اولویت‌های کنونی کشور جویا شویم.

آیت‌الله ممدوحی: ضرورت شناخت نقشه‌های دشمنان از اولویت‌های کشور/مسئولین در کشور تنش ایجاد نکنند

آیت‌الله حسن‌ممدوحی در گفتگو با خبرنگار احزابممتازنیوز، درباره مهمترین اولویت‌های کشور در دهه پیشرفت و عدالت، گفت: شناخت نقشه‌های دشمنان در مقطع کنونی از اهمیت بالایی برخوردار است و مسئولین باید در این زمینه حساسیت فراوانی داشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر ضرورت هماهنگی و همکاری میان قوای سه گانه، خاطر نشان کرد: مسئولین در کشور تنش ایجاد نکنند البته آنان می‌دانند که برخی اعمالشان تنش‌زا است لذا باید از انجام اعمالی که تنش ایجاد می‌کند، بپرهیزند.

با استناد به گفتگو‌های انجام شده می‌بینیم، فعالین سیاسی ضرورت هماهنگی و همکاری میان قوای سه گانه و پرهیز از ایجاد تنش را از اولویت‌های کنونی کشور می‌دانند.

کوهکن: قانون اساسی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های آن اولویت مهم کشور است

دبیر کل جامعه نمایندگان ادوار گفت: محوریت قانون اساسی، استفاده حداکثری از ظرفیت قانون، تطبیق قوانین پایین دستی و آیین نامه‌ها در مسیر رسیدن به سند چشم انداز و در نهایت اعمال مدیریت و عدم اتخاذ تصمیمات مدیریتی که برخلاف اهداف اصلی است، می‌توانند به عنوان اولویت‌های مهم کشور باشد.

در ادامه عضو جامعه روحانیت مبارز رسیدگی به مسائلی همچون بیکاری، ازدواج جوانان و اعتیاد را در کنار مشکلات اقتصادی از مهم‌ترین اولویت‌های کشور می‌داند و می‌گوید:

مسئولین تورم و گرانی‌های افسار گسیخته را دریابند

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی به اهم موارد قابل بررسی توسط مسئولین در عرصه سیاسی کشور اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین مشکلات کنونی مردم در کشور تورم، گرانی و افزایش افسار گسیخته قیمت‌هاست که هیچ ضابطه و قاعده‌ای هم ندارد.

عضو جامعه روحانیت مبارز، بیکاری و عدم اشتغال در میان قشر جوان جامعه را از دیگر معضلات موجود دانست و ادامه داد: سرگردانی نقدینگی رقم بالایی را به خود اختصاص داده و این مهم تمام تعاملات در زمینه سکه، ارز و سایر اقلام و کالاها را بر هم ریخته است.

حجت‌الاسلام اکرمی اعتیاد در میان جوانان را بلایی خانمان‌سوز توصیف کرد و اظهار داشت: بسیاری از موارد ذکر شده موجود در کشور متوجه مسئولین است و تنها راه‌حل برخورد با این مشکلات تمکین در برابر قانون است.

عضو جامعه روحانیت مبارز خاطر نشان کرد: قانون به خودی خود هیچ مشکلی ندارد و تمام این مشکلات از سلیقه‌ای عمل کردن مسئولین در برابر قانون نشأت می‌گیرد،‌ البته در کنار آن پس از اجرای قانون لازم است نظارت لازم بر این امر نیز صورت گیرد.

در این میان معاون پارلمانی رئیس‌جمهور نیز با نظر نمایندگان و چهره‌های حزبی موافق است و عدم ایجاد تنش میان مسئولان و حفظ وحدت را اولویت حال حاضر کشور می‌خواند.

فروزنده: در شرایط فعلی کشور وحدت میان مسئولین مهم‌ترین اولویت است

لطف الله فروزنده درباره اولویت‌های اصلی کشور در شرایط فعلی گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود دفعات متعددی اولویت‌های اصلی کشور را مطرح کردند که توجه به این موضوع از سوی مسئولین الزامی است.

وی افزود: به طور حتم بحث وحدت و انسجام مسئولین در شرایطی که استکبار جهانی تمامی ظرفیت‌هایش را علیه جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته است مهم‌ترین اولویتی است که باید در دستور کار مسئولین کشور قرار گیرد.

فروزنده تصریح کرد: با توجه به اینکه ما در دهه چهارم انقلاب اسلامی که دهه پیشرفت و عدالت نام‌گذاری شده است قرار داریم انتظار می‌رود که در سایه این گفتمان مشکلات کشور را در مباحث سیاسی، اقتصادی و اجتماعی حل کنیم تا بتوانیم الگوهای جامعی را با توجه به وقوع بیداری اسلامی به کشور‌های جهان منتقل کنیم.

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی اظهار داشت: توجه به مسائل اقتصادی، به کارگیری الگوی اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید ملی در راستای کاهش هزینه‌های جاری و طراحی سبک زندگی براساس مبانی اسلامی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید یک برنامه منسجم برای آن در نظر گرفته شود.

وی افزود: مسئولین کشور باید با توجه به چشم‌انداز توسعه و سیاست‌های ابلاغی رهبری در قانون برنامه در این راستا نیز وارد عمل شوند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت به عنوان متولی اصلی اجرای اولویت‌های کشور در خط مقدم قرار دارد انتظار است که تمامی قوا به خصوص مجلس در این زمینه قوه مجریه را یاری کنند تا بتواند با حداقل مشکلاتی چون نظام بوروکراسی در راستای تحقق مطالبات مردم وارد عمل شوند.

اما در این میان عضو کمیسیون اقتصادی معتقد است دولت باید رفع مشکلات اقتصادی، مقابله با تحریم‌ها و تثبیت وحدت در کشور را در اولویت کاری خود قرار دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:
دولت رفع مشکلات اقتصادی را در اولویت اصلی خود قرار دهد

عبدالکریم رجبی نماینده مردم مینودشت در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در تشریح اولویت‌های کشور در شرایط فعلی گفت: بررسی مشکلات اقتصادی و راهکارهای مدیریت تحریم‌ها در شرایط فعلی باید در اولویت کاری قوه مجریه قرار گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: مسائلی نظیر رفع مشکلات اقتصادی، بحث حمایت از تولیدکنندگان، مدیریت مقابله با تحریم‌ها و تدبیر در ثبات سیاسی و وحدت کشور باید در اولویت مسائل کنونی جامعه قرار گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم بهبود شرایط فعلی کشور خاطرنشان کرد: در شرایطی که واحدهای تولیدی ما کمتر از ظرفیت خود به تولید محصولات مشغول هستند، موضوع حمایت از تولیدکنندگان می‌تواند یکی از محورهای اصلی و برجسته رسیدگی قوه مجریه باشد.

در ادامه نائب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی بازدید رئیس‌جمهور از شهرک‌های صنعتی را مهم‌تر از بازدید از زندان اوین مطرح می‌کند و می‌گوید:

نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی:
رئیس‌جمهور از شهرک‌های صنعتی بازدید کند

منصور حقیقت پور نماینده سرعین،‌ اردبیل و نمین در مجلس شورای گفت: موضوعات اساسی فراوانی نسبت به بازدید از زندان اوین وجود دارد و رئیس جمهور بهتر است از شهرک‌های صنعتی که در حال تبدیل شدن به شهرک‌های سوخته هستند بازدید کند و درباره مشکلات مردم در این حوزه‌ها صحبت کند.

وی در ا دامه افزود:‌ دولت باید رفع مشکلات اقتصادی، مقابله با تحریم‌ها و تثبیت وحدت در کشور را در اولویت کاری خود قرار دهد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی تصریح کرد: بحث حمایت از تولیدکنندگان، مدیریت مقابله با تحریم‌ها و تدبیر در ثبات سیاسی و وحدت کشور باید در اولویت مسائل کنونی جامعه قرار گیرد.

فعالین سیاسی در شرایطی که دولت خود را درگیر مسائل حاشیه‌ای و کم اهمیت می‌کند؛ توجه به منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری، ازدواج و اشتغال جوانان و حل مشکلات اقتصادی را از اولویت‌های کنونی کشور می‌دانند و از دولت می‌خواهند از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای مانند بازدید از زندان اوین و ایجاد تنش با دیگر قواها دست بردارد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.