اولویت دریافت وام شهریه برای دانشجویان متاهل و تحصیلات تکمیلی

اولویت دریافت وام شهریه برای دانشجویان متاهل و تحصیلات تکمیلی

پورتال دانشگاهی به نقل از ایرنا: تهران – رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت‌علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی و متاهل دراولویت دریافت وام شهریه هستند.

‘کیوان مرادیان’ روز چهارشنبه افزود: دانشجویان رشته های مرتبط با دانش هسته ای و رشته های کاربردی دیگر که نیازهای مهم کشور را برطرف می کنند و دانشجویان برتر و ممتاز دانشگاه ها نیز در اولویت دریافت وام شهریه قرار دارند.

وی پرداخت ۷۵ درصد از میزان شهریه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در قالب وام شهریه به آنها را از برنامه های صندوق رفاه عنوان کرد و گفت: رقم دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی نیز برای وام شهریه دانشجویان دکتری درنظر گرفته شده است.

مرادیان با بیان اینکه بخشی از اختیارات اعطای وام به دانشگاهها واگذار شده است، توضیح داد: اگر یک دانشگاه با تعداد زیادی متقاضی دریافت وام روبه رو باشد می تواند با کم کردن میزان وام به تعداد بیشتری از دانشجویان وام پرداخت کند و این امر از اختیارات دانشگاهها است.

وی میزان اعتبار وام شهریه توزیع شده در دانشگاه ها در سال ۹۰ را حدود ۱۲۰ میلیاردتومان ذکر کرد و گفت که این رقم درصورت تخصیص کامل به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش خواهد شد.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ابراز امیدواری کرد با تلاش مسوولان و هماهنگی های انجام شده، اعتبار وام شهریه دانشجویی در سال تحصیلی به موقع به حساب دانشگاه ها واریز شود.

به گفته وی روند پرداخت وام به تمام دانشجویان متقاضی وام شهریه حداقل تا سال ادامه خواهد داشت.

براساس ضوابط موجود، دانشجویانی که از وام شهریه استفاده می کنند ملزم هستند ۹ ماه پس از فارغ التحصیلی خود، وام های دریافتی را در اقساط ۶۰ ماهه به حساب صندوق رفاه بازگردانند.

وام شهریه

 

دانشجویان متاهل

 

دانشجویان تحصیلات تکمیلی


پورتال اخبار دانشگاهی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.