اولویت مجلس و دولت ثبات بازار ارز است

جام جم آنلاین: رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم خواهان ثبات در بازار ارز هستند گفت: مهم‌ترین اولویت مجلس و دولت در حوزه ارز ، ثبات است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، کاظم جلالی درحاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره نوسانات اخیر ارز، افزود: نوسانات ارز را در مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی کردیم ، فکر می‌کنیم در بحث ارز تا حدودی بی تدبیری صورت گرفته است چرا که لازم بود در دو مقطع، ارز به بازار تزریق شود که نشد.

وی با بیان اینکه تاخیر در تصمیم گیری از عوامل منفی تاثیر گذار بر نوسانات ارز بود خاطرنشان کرد: البته  برخی‌ها از نوسانات ارز سوء‌استفاده کردند تا بهره‌های مالی خود را ببرند و در مقابل جریان‌های بیگانه و رسانه‌های آنها برای فشار روانی به بازار ارز وارد عمل شدند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ادامه داد: ثبات قیمت ارز مقوله ای بسیار مهم است چرا که افراد می‌خواهند برای یکسال خود برنامه ریزی کنند و در شرایط کنونی که متاسفانه ثبات ارز نداریم این مهم عملی نمی‌شود.

جلالی با بیان اینکه مصاحبه و اظهار نظر‌‌های زیاد موجب برطرف شدن نوسانات ارز نخواهد شد،گفت: باید برای ثبات بازار ارز به طور هماهنگ و متحد همراه با تدبیر عمل کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره صرافی‌های غیر مجاز گفت: متاسفانه برخی بنگاه‌های مالی در بازار ارز ورود کردند که یکی از عوامل نوسانات ارز نیز همین موضوع بود البته مجموعه دستگاه‌های امنیتی اقدامات بنگاه‌های مالی را تعقیب می‌کردند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.