اولویت بانک مرکزی تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی اولویت بانک مرکزی را تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام عنوان کرد و گفت: بانک‌ها با توجه به کمبود منابع مالی در کشور نباید طرح‌های صفر را بپذیرند.

خبر اقتصادی:سید علی‌اصغر میرمحمد صادقی صبح امروز در جلسه‌ای به‌منظور پیگیری آخرین وضعیت مصوبات سفر مقام معظم رهبری به این استان برگزار شد، اظهار داشت: بانک‌های استان کرمانشاه بیشتر با توجه به کمبود منابع مالی در کشور بیشتر بر روی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام تمرکز کنند.

میرمحمد صادقی با بیان اینکه منابع خط اعتباری در حال حاضر در جیب بانک‌هاست، خاطرنشان کرد: طرح صفر را هیچ‌یک از بانک‌ها نباید بپذیرند و اولویت ما تکمیل طرح‌های نیمه تمام است.

این مسئول پرداخت سرمایه در گردش را اولویت بانک مرکزی دانست و تصریح کرد: بانک‌ها بدون عبور از خط قرمزها به طرح‌ها تسهیلات پرداخت کنند.

وی بانک‌ها و استانداری کرمانشاه را مکلف کرد که طرح‌های تکمیلی خود را برای تامین سرمایه از محل خط اعتباری سفر مقام معظم رهبری معرفی کنند.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی اهلیت و عدم بدهی موقت طرح‌ها را خطوط قرمز بانک مرکزی عنوان کرد و گفت: تکمیل طرح‌های نیمه تمام که زودتر به اشتغال می‌انجامد در اولویت قرار دارد.

میرمحمد صادقی با تاکید بر اینکه کل مبلغ مصوب سفر رهبر فرزانه انقلاب باید پرداخت شود، بیان داشت: ظرف هفت الی هشت ماه آینده کل این اعتبارات باید پرداخت شود.

به گفته این مسئول، طرح‌های ایجادی نیز سبب اشتغال می‌شوند، اما با توجه به کمبود منابع مالی اولویت با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است.

وی عدم کاهش سقف اعتبارات بانک‌ها را متذکر شد و بیان داشت: تسهیلات خط اعتباری سفر مقام معظم رهبری با نرخ ۱۲ درصد اعطا می‌شود.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.