اولویت قیمت خودرو برای نشست ویژه امروز در وزارت صنایع با حضور احمدی نژاد

۱۳م اسفند ،

جلسه فوق العاده ستاد مرکزی تنظیم بازار و کارگروه حمایت از تولید، از صبح امروز با حضور رئیس‌جمهور در وزارت صنعت در حال برگزاری است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،  جلسه فوق العاده ستاد مرکزی تنظیم بازار و نشست کارگروه حمایت از تولید، از هفت صبح امروز با حضور رئیس جمهور در وزارت صنعت، تجارت و معدن برگزار شد. بنابر این گزارش، محمود احمدی نژاد در این جلسه موضوعاتی چون تأمین کالاهای اساسی برای سال آینده را در دستور کار وزارت صنعت قرار دهد. در همین خصوص یک مقام مسئول در وزارت صنعت  گفت: دستور جلسه امروز کارگروه تنظیم بازار که با حضور رئیس جمهور برگزاری می‌شود، در خصوص تخصیص ۵ میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی و نحوه استفاده از آن و همچنین دستور ذخیره سازی کالا برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در سال آتی امروز در کارگروه تنظیم بازار مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول گفت: هفته قبل محمود بهمنی واردات کالاهای اساسی از کشورهایی که ایران به آنها نفت صادر می‌کند را مطرح کرده بود که در جلسه امروز کارگروه تنظیم بازار درخصوص چگونگی اجرای این طرح صحبت خواهد شد.

وی افزود: اگر امروز وضعیت قیمت خودرو  در وزارت صنعت مشخص نشود، سیاست‌گذاری و تعیین قیمت در خصوص این صنعت از وزارت صنعت معدن و تجارت جدا و زیر نظر مستقیم رییس جمهور خواهد بود.

رییس جمهور هفته قبل نسبت به سوء استفاده خودروسازان از بخشنامه دولت و گرانی بیش از حد قیمت خودرو شدیدا انتقاد کرده بود. یکی از مواردی که وی به آن معترض بود فروش خودرو از سوی شرکتها بر مبنای قیمتهای تجاری بود که حتی دولت یک بند از بخشنامه اخیر را به گونه ای اصلاح کرد که خودروسازان این قیمتها را کنار گذارند و تحویل خودرو تنها براساس قیمت محاسباتی باشد که سازمان حمایت وزارت صنعت تاکنون برای اجرایی شدن این اقدام دولت کاری نکرده است و همچنان شماری از خودروها با قیمتهای تجاری و دلالی عرضه می گردد.    

 تعیین نحوه کاهش قیمت‌ خودرو از جمله موضوعاتی است که باید در جلسه امروز مطرح شود، چرا که نوسان قیمت خودرو در ماه‌های قبل و همچنین اختلاف نظر در قیمت گذاری خودرو بین شورای رقابت و سازمان حمایت مردم را دچار سردرگمی کرده و بسیاری به مشکل برخورده اند.

بنابر این گزارش روز قبل که  خبر حضور رئیس جمهور در وزارت صنعت را انتشار یافت، بسیاری خواستار شده بودند تا درخصوص مهار تورم، کاهش قیمت خودرو و تنظیم و کنترل بازار کالاهای اساسی اقدامات موثری انجام دهد.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.