اولین نقش منفی دی‌کاپریو + تصاویر

لئوناردو دی کاپریو می گوید با بی صبری منتظر اکران عمومی فیلم تازه اش «دجانوی از بند رسته» است که ۲۵ دسامبر امسال به روی پرده سینماها می رود.

به گزارش فارس، اهل فن و تحلیلگران اقتصادی سینما عقیده دارند این بازیگر به سه دلیل چشم انتظار نمایش عمومی این فیلم است.

دلیل اول، شکست تجاری فیلم آخر او «جی ادگار» در جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکا و بقیه کشورهای جهان در سال گذشته میلادی بود.

2597457.jpg (600×418)

این درام شرح حال گونه توسط کلینت ایستوود کارگردانی شد و دی کاپریو در آن نقش جی ادگار هوور موسس اف بی آی در دهه ۵۰ میلادی ظاهر شد.

اما «جی ادگار» با وجود شکست سخت تجاری (و فروش پایین ۷۵ میلیون دلاری در کشورهای مختلف جهان) نتوانست نظر مثبت منتقدان سینمایی را جلب کند.

دلیل دوم این است که دی کاپریو در «دجانوی از بند رسته» برای اولین بار در کارنامه سینمایی خودش، در یک نقش منفی بازی کرده است.

کاراکتر او در قصه فیلم کالوین کندی نام دارد که همسر شخصیت اصلی قصه دجانو (با بازی جمی فوکس) را به گروگان گرفته و باید تن به نبردی سخت با او بدهد.

دلیل سوم این است که «دجانوی از بند رسته» اولین فیلم دی کاپریو است که در آن در نقش اصلی قصه و ماجراهای آن ظاهر نمی شود.

فیلم حداقل سه کاراکتر محوری و عمده دارد که کاراکتر دی کاپریو یکی از آن هاست. کاراکتر دکتر شولتز (با بازی کریستف والتر)سومین شخصیت مهم قصه است.

دکتر شولتز کسی است که کاراکتر دجانو را که یک برده است آزاد می کند و به او تعلیمات لازم را برای مبارزه با کاراکتر کالوین کندی می دهد.

کوئنتین تارانتینو کارگردان این وسترن اکشن که همیشه می خواست نقش منفی یکی از فیلم های خود را به لئونارد دی کاپریو بدهد، قرار بود با او در «پدرسوخته های لعنتی» همکاری کند.

دی کاپریو قبول کرد در این فیلم در نقش فرمانده نازی قصه فیلم بازی کند، اما اطرافیان کارگردان به او پیشنهاد کردند ایفای این نقش را به یک بازیگر آلمانی زبان بسپارد.

به همین دلیل این نقش به کریستف والتز رسید و تارانتینو به دی کاپریو قول داد در فیلم دیگری از وجود او در نقش کاراکتر خبیث قصه استفاده کند.

  • دی‌کاپریو

    فرهنگی هنری

    نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.