اولین گروه از نظامیان کنیا و سومالی وارد کیسمائو شدند

با گذشت سه روز از اعلام گروه الشباب مبنی بر خروج از شهر استراتژیک کیسمائو، اولین گروه از نیروهای نظامی مشترک سومالی و کنیا امروز (دوشنبه) به آرامی وارد این شهر شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابع نظامی کنیایی مستقر در سومالی اعلام کردند که نیروهای نظامی کنیا به همراه نظامیان سومالیایی پس از سه روز استقرار در نزدیکی شهر کیسمائو، امروز وارد بخش جنوبی این شهر شده‌اند.

این در حالی است که شبه نظامیان الشباب وابسته به القاعده روز جمعه اعلام کرده بودند که این شهر را ترک کرده‌اند و در مناطق اطراف کیسمائو مستقر شدند.

کیسمائو یکی از بزرگترین شهرهای سومالی و مرکز اصلی تجمع شبه نظامیان الشباب در این کشور محسوب می‌شد که روز جمعه مورد حمله ناگهانی نیروهای کنیایی و سومالی از زمین، هوا و دریا قرار گرفت که این امر باعث گریختن شبه نظامیان الشباب از این شهر شد.

ورود نیروهای کنیایی و سومالی به کیسمائو در حالی انجام می‌شود که پیشتر سخنگوی نیروهای کنیایی مستقر در سومالی اعلام کرده بود که نیروهای ائتلاف در نزدیکی شهر کیسمائو مستقر شدند و هنوز اقدامی برای ورود به این شهر استراتژیک انجام نشده است.

وی دلیل وارد نشدن نیروهای ائتلاف به شهر کیسمائو را نگرانی از تاکتیکی بودن عقب نشینی الشباب از این شهر اعلام کرد و عنوان داشت: به دلیل اینکه الشباب احتمال دارد براساس یک طرح برنامه ریزی شده خبر عقب نشینی از کیسمائو را اعلام کرده باشد، نباید برای ورود به این شهر شتاب کرد.

عصر یکشنبه نیز نیروی دریایی کنیا سواحل شهر کیسمائو را گلوله باران کرد که بنا به اعلام گروه الشباب این امر به کشته شدن چندین غیر نظامی انجامیده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.