اولیانوف: گفت‌وگو درخصوص ایران در جلسه شورای حکام ادامه خواهد یافت

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین تاکید کرد که در جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت‌وگوها درخصوص ایران تمام روز ادامه خواهد یافت.

به گزارش ممتازنیوز، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز پنج‌شنبه در توییتی نوشت: گفت‌وگوها درخصوص ایران در جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تمام روز ادامه خواهد یافت. لحن از آنچه که تا این اواخر انتظار می‌رفت، سازنده‌تر است. خطی که روسیه دنبال کرده جلوی تشدید شرایط را گرفته و به دیپلماسی اتکا داشته است.

به گزارش ممتازنیوز، خبرگزاری رویترز روز پنج‌شنبه به نقل از یک منبع دیپلماتیک فرانسوی ادعا کرد که ایران در طی روزهای گذشته نشانه‌های دل‌گرم‌کننده‌ای را درخصوص تداوم دیپلماسی هسته‌ای و آغاز گفت‌وگوهای غیررسمی نشان داده است.

این منبع در این خصوص با بیان این که همه چیز در حال حرکت در مسیر درست است ادعا کرد: ما نشانه‌های مثبتی در این هفته خصوصا در چند روز اخیر دریافت کرده‌ایم.

این منبع همچنین اعلام کرد که فرانسه، آلمان و انگلیس تصویب قطعنامه درخصوص ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را متوقف کنند تا فرصتی برای دیپلماسی مهیا شود و به چشم‌انداز نشست هسته‌ای غیررسمی لطمه‌ای وارد نشود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.