اولین افت شاخص بورس در آذر ماه رقم خورد

۱۳م آذر ،

چکیده: در پی ثبت آخرین رکوردشکنی شاخص بورس با حضور در کانال ۳۳ هزار واحدی، این متغیر به سبب لزوم اصلاح قیمت‌ها با ۹۷ واحد کاهش اولین افت ارقام در ماه جاری را به خود دید.

رونق هفته ها و ماه های اخیر بازار سهام در شرایطی سبب افزایش تحرکات و خوشحالی فعالان ریسک پذیر شده که این روند به دلایل دورن و برون سازمانی چند گانه همچنان ادامه یافته و با ثبت رکوردهای تازه چون شاخص ۳۲ هزار واحدی، ارزش روز ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی و میانگین بازدهی ۲۷ درصدی مواجه شده است.

براساس این گزارش،در این میان به سبب لزوم استراحت شاخص و اصلاح قیمت ها و بازنگری در تصمیم گیری سرمایه گذاران، معمولا” بعد از هر جهش و ثبت رکوردی نوسان مخالف جهتی پدیدار می گردد تا طی آن از شکل گیری انتظارات بی جا و در بلندمدت تشکیل حباب قیمتی جلوگیری شود.

این جریان امروز و بعد از اولین حضور روز قبل شاخص بورس در کانال ۳۳ هزار واحدی رخ داد تا سرمایه گذاران حرفه‌ای و کار گشته با خیالی آسوده پیگیر وضعیت بازار سهام در روزهای آینده باشند.

به این ترتیب در نتیجه کاهش قیمت سهام و اثر منفی۱۵ تا ۵ واحدی شرکت های فولاد مبارکه ،چادرملو ،گل گهر، بانک کارآفرین، فولادخوزستان ، ایران خودرو ، پتروشیمی های خارک و کرمانشاه و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی ، شاخص بورس با ۹۷ واحد کاهش در عدد ۳۳ هزار و ۱۵ واحدی ایستاد تا در صورت ادامه این روند در فردا به کانال ۳۲ هزار تایی نزول کند.

کاهش امروز شاخص اولین افت این متغیر در آذر ماه بود،چرا که از اول آذر تا دیروز دماسنج بازار سهام هر روز افزایش یافته و با اضافه کردن بیش از ۱۹۷۲ واحد در ۶ روز کاری ، از خطوط مقاومت ۳۲ و ۳۳ هزار واحدی عبور کرده بود.

با این حال هر چند شاخص بورس درمرز عقب گرد به کانال ۳۲ هزار واحدی قرار گرفته اما حجم معاملات امروز نشان می دهد اکثر فعالان به ادامه سیر صعودی اما منطقع شاخص بورس در روزهای آینده امیدوارند. به طوری که حجم معاملات روز جاری بازار با داد وستد ۹۷٫۵ میلیارد تومانی بیش از ۳۹۳ میلیون سهم همراه بود و سه شرکت فولاد مبارکه ، سایپا و پالایشگاه بندرعباس هر کدام با حدود ۱۱ میلیارد تومان دارای بالاترین ارزش معاملات بودند.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.