اولین اقدام درمانی هنگام حمله قلبی چیست؟

گردآوری شده توسط گروه بهداشت و سلامت ممتاز نیوز

دکتر محمد هادی کدیور در زمینه اقدمات درمانی اشخاص دچار حملات قلبی تا زمان ارجاع آنان به مراکز درمانی، اظهارداشت….

دکتر محمد هادی کدیور در زمینه اقدمات درمانی اشخاص دچار حملات قلبی تا زمان ارجاع آنان به مراکز درمانی، اظهارداشت: اگر فردی که دچار حمله قلبی شده است، حمله قلبی او همراه با درد شدید باشد، بلافاصله باید از قرص زیرزبانی استفاده کند تا این امر سبب کاستن میزان درد در او شود.

این متخصص قلب و عروق با بیان اینکه فردی که دچار حمله قلبی شده، باید بی‌حرکت باشد، افزود: اطرافیان باید بیمار را در معرض هوای باز قرار دهند و بلافاصله با اورژانس تماس بگیرند.
وی تصریح کرد: در صورتی که فرد هوشیاری خود را از دست داده باشد، اطرافیان وی باید نبض بیمار را گرفته و ماساژ قلبی بدهند، در هر دقیقه صد بار به سینه فرد فشار آورده و همراه با این حرکات تنفس دهان به دهان را فراموش نکنند.

کدیور در ادامه، تاکید کرد: باید با گذاشتن جسمی زیر سر فرد دچار حمله قلبی سر او به سمت بالا نگه داشته شود. در صورتی که فرد دارای دندان مصنوعی باشد باید آن را از دهان فرد خارج کرد.

وی با بیان اینکه اگر فرد دچار حمله قلبی هوشیار باشد، هیچ مانعی برای خوردن آب سرد ندارد، اظهار داشت: در صورتی که این دسته از اشخاص هوشیاری خود را از دست داده باشند باید از خوردن هر چیز دیگر حتی آب به سبب ورود آن به ریه بپرهیزند.

وی با اشاره به اینکه اشخاص مبتلا به بیماری های قلبی تا آخر عمر درگیر این بیماری می باشند، افزود: اشخاصی که سابقه خانوادگی بیماری‌های قلبی را دارند بیشتر مستعد ابتلا به این حملات می باشند. بنابراین اشخاص با رعایت اصول و سبک زندگی صحیح می توانند از ابتلا به بیماری‌های قلبی پیشگیری کنند.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.