اولین تبلت نوکیا به همراه دو فبلت رونمایی شد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

شرکت نوکیا امروز سه شنبه ۳۰ مهر ماه اولین تبلت ویندوزی خود و دو دستگاه فبلت را به عنوان تلفنهای هوشمندی با صفحات بزرگ در ابوظبی امارات رونمایی کرد.
 

براساس باورهای تحلیلگران زمان معرفی این تبلت و فبلتها چندان مناسب نیست چرا که امروز ۳۰ مهر ماه روز معرفی آی پد ۵ و آی پد مینی ۲ توسط شرکت اپل در سانفرانسیسکو است و به نظر می رسد تمام توجه فناوری امروز به این سمت معطوف شود.

اما به رغم این موضوع کنجکاویهای تازهی در رابطه با عملکرد نوکیا شکل گرفته است، به خصوص این که این سازنده فنلاندی تلفن درشرف پیوستن به مایکروسافت است.

تبلت ویندوزی مایکروسافت که امروز رونمایی شده دارای قابلیت ارتباط LTE و وای فای است که نام آن ۲۵۲۰ اعلام شده است. این تبلت یک صفحه نمایش ۱۰٫۱ اینچی اچ دی، دوربین ۶٫۷ مگاپیکسی با لنز زایس داشته و نوکیا اعلام کرده است که این تبلت اولین تبلتی است که تصاویری با کیفیت عالی حتی در نور کم ارائه می کند.

به دنبال عرضه تلفن هوشمند لومیا ۱۰۲۰ که دارای حسگر ۴۱ مگاپیکسلی است،می توان گفت که عکاسی تنها عرصه ای است که نوکیا این روزها سرو صدای بسیاری در آن به پا کرده است. این شرکت اعلام کرده است که همه دستگاه های تازه آن دارای دوربینهای خوبی می باشند.

نوکیا تصمیم گرفته است که تبلت ۲۵۲۰ را با ویندوز آر تی ۸٫۱ عرضه کند، درست همان نسخه از ویندوز که روی تبلتهای سرفیس ۲ نصب شده است.

از دیگر ویژگیهای این تبلت این است که در یک ساعت تا ۸۰ درصد شارژ آن تکمیل می گردد و نوکیا با همکاری شرکت انیمیشن سازی دیرم‌ورکس یک بازی تازه و تعاملی به نام "ماجرا اژدها" تولید کرده است که این بازی روی تبلت ۲۵۲۰ نصب شده است. این تبلت همچنین دربرگیرنده اپلیکیشن "استوری تلر" (Nokia Storyteller app) نوکیا است که به کاربر این امکان را می دهد تصاویر و ویدئو های خود را شکل یک داستان روی نقشه بسازد.

شرکت نوکیا همچنین نقشه ای به نام " HERE" را در این تبلت قرار داده و سبب شده است که ۲۵۲۰ به تنها تبلتی تبدیل شود که دارای یک نقشه آفلاین واقعی است. قیمت این تبلت از ۴۹۹ دلار آغاز می گردد.

در این مراسم همچنین نوکیا دو تلفن هوشمند با صفمه نمایشهای بزرگ را که به آنها فبلت گفته می گردد رونمایی کرد. لومیا چهار هسته ای ۱۵۲۰ و نوکیا ۱۳۲۰ با قیمت پایین تر دارای صفحه نمایشهای ۶ اینچی می باشند. فبلت اول وضوح تصویر ۱۰۸۰ پیکسلی و فبلت دوم وضوح ۷۲۰ پیکسلی دارد.

فبلت ۱۵۲۰ نوکیا با دوربین ۲۰ مگاپیکسلی

فبلت ۱۵۲۰ با قیمت خام ۷۴۹ دلار و ۱۳۲۰ با قیمت خام ۳۳۹ دلار وارد بازار می شوند.

دوربین " Pure View" فبلت ۱۵۲۰ دارای کیفیت ۲۰ مگاپیکسلی خواهد بود و رنگهای این دستگاه زرد، سفید، سیاه و یا قرمز براق انتخاب شده است. دوربین ۱۳۲۰ تصاویری با کیفیت ۵ مگاپیکسلی گرفته و آن هم در رنگهای متنوع ارائه می گردد.

نوکیا ۱۳۲۰ با صفحه نمایش ۶ اینچی و قیمت پایین

در این مراسم دستگاه های Asha که دارای قیمتهای پایینی می باشند نیز رونمایی شد اما این دستگاه ها درحال حاضر برای فروش جهانی آماده نشده اند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.