اولین دانشگاه مشترک ایران و ترکیه راه‌اندازی می‌شود

۱۲ام بهمن ،

22-334.jpg

تفاهم‌نامه تاسیس و راه‌اندازی “اولین دانشگاه مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه” در شهر وان توسط قائم مقام وزیرعلوم در امور بین‌الملل منعقد شد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ارسلان قربانی قائم مقام وزیرعلوم در امور بین‌الملل و رییس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم در سفری به شهر “وان” جمهوری ترکیه، تفاهم‌نامه تاسیس و راه‌اندازی “اولین دانشگاه مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه” در شهر وان را منعقد کرد.

در پی ملاقات و توافقات صورت گرفته میان وزیر علوم کشورمان و رییس شورای آموزش عالی جمهوری ترکیه در سال ۱۳۹۰، با پیگیری‌های مرکز همکار‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تفاهم‌نامه تاسیس “دانشگاه مشترک ایران و ترکیه” با حضور دکتر قربانی قائم مقام وزیرعلوم در امور بین الملل، دکتر دمیرلی معاون شورای آموزش عالی جمهوری ترکیه، روسا و مسئولان دانشگاه‌های ” تبریز” و “یوزینچی ایل” شهر وان، استاندار وان و همچنین سایر اعضای ایرانی و ترک در شهر وان ترکیه منعقد شد.

همچنین، هیات امنای دانشگاه “تبریز-وان” با عضویت مشترک و بالسویه دو طرف ایرانی و ترک تشکیل و آغاز به کار می‌کند، همچنین این دانشگاه برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی در سطوح مختلف تحصیلات تکمیلی و پذیرش دانشجویان خارجی از کشورهای مختلف منطقه و جهان را در دستورکار خود دارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.