اولین سواری ملی ایران طراحی شد

۲۹م دیماه ،

3-139.jpg

طراحی ظاهری (بدنه) اولین سواری ملی ایران که خودرویی در کلاس B پلاس است، به پایان رسید.

محمدحسن شجاعی‌فرد – رییس دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت – در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: طراحی و تولید اولین سواری ملی ایران که خودرویی در کلاس B پلاس (بین کلاس B و C) و هم‌ کلاس خودرویی چون ال ۹۰ است همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون طراحی ظاهری این خودرو نهایی شده است، خاطرنشان کرد: طراحی فضای داخلی این خودرو نیز در حال انجام است.

رییس دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: برای طراحی پلت‌فرم و قطعات این خودرو اطلاعات فنی بیش از ۳۳۰ خودروی مدل ۲۰۲۴ در دنیا در دو کلاس B و C مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: براساس بررسی‌های انجام شده، تکنولوژی‌ای که در پلت‌فرم بیش از ۸۰ درصد این خودروها مشترک بوده به عنوان مبنای طراحی پلت‌فرم سواری ملی قرار گرفته است.

شجاعی‌فرد با بیان اینکه برای طراحی قطعات پلت‌فرم این خودرو نیز از همین روش استفاده خواهد شد، خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته از اواخر سال تولید اولین خودروی ملی ایران آغاز خواهد شد.

وی دربارهٔ تاثیرات تحریم بر روند پیشرفت این پروژه، تصریح کرد: تحریم‌ها هیچ تاثیری بر روند اجرای کار نداشته است به‌گونه‌ای که تمام طرفهای خارجی و مشاوران اروپایی به همکاری خود ادامه می‌دهند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.