اولین مرکز تله مدیسین ناباروری پنج‌شنبه افتتاح می گردد

فروردین ۱۴۰۳

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی از راه اندازی مجتمع سلول درمانی و مجتمع آنتی بادی منوکلونال خبر داد و گفت: در صورت مهیا بودن شرایط روز پنجشنبه ۱۷ مردادماه اولین مرکز تله مدیسین ناباروری افتتاح خواهد شد.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، دکتر سعید قاضی مغربی در نشست خبری سی و سومین سالگرد جهاد دانشگاهی با اشاره به تلاش‌های این نهاد برای راه اندازی مجتمع سلول درمانی افزود: این مجتمع متشکل از بیمارستانی برای درمان بیماری‌ها با استفاده از سلول‌های بنیادی است.

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی اظهار داشت: این متجمع با همکاری مراکز پژوهشی رویان، ابن سینا و واحدهای جهاد دانشگاهی قم، تبریز و اردبیل ایجاد خواهد شد.

وی راه اندازی مجتمع آنتی بادی منوکلونال را از دیگر فعالیت‌های جهاد دانشگاهی ذکر کرد و یادآور شد: یکی از فعالیت‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی در زمینه آنتی بادی تشخیصی سرطان است که در این راستا اقدام به راه اندازی مجتمع آنتی بادی منوکلونال کردیم.

قاضی مغربی خاطر نشان کرد: این طرح با همکاری سازمان گسترش صنایع و جهاد دانشگاهی با مسئولیت پژوهشگاه ابن سینا اجرایی شده است.

وی همچنین از راه اندازی اولین مرکز تله مدیسین ناباروری خبر داد و در این باره گفت: از آنجایی که درمان ناباروری بیماری در شهر غیر محل اقامت بیمار ادامه درمان را مختل می‌کند از این رو با همکاری جهاددانشگاهی قم و قزوین اولین مرکز تله مدیسین ناباروری راه اندازی می گردد.

قاضی مغربی با تاکید بر اینکه این مرکز آماده بهره برداری است، اضافه کرد: در صورتی که روز پنج شنبه ۱۷ مردادماه عید فطر نباشد، در این روز رونمایی انجام خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی با اشاره به ماموریت‌های این مرکز یادآور شد: در حال حاضر ۵۰ مرکز درمان ناباروری در کشور وجود دارد و بر اساس آمارها ۱۵ درصد ازدواج‌ها منجر به بچه دار شدن زوجین نمی‌شود از این رو بر بستر فناوری اطلاعات اقدام به راه انداری مرکز تله مدیسین برای درمان زوجین شده است.

وی با تاکید بر اینکه این مرکز در دو شهر قزوین و قم راه اندازی شده است، گفت: بیماران برای درمان به مرکز درمانی قزوین مراجعه می‌کند و پس از تجویز و درمان بیمار از راه دور مراحل درمانی را طی خواهد کرد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.