اولین مورد اهداء عضو بیماران هموفیلی در کشور/اعضای بدن کودک ۴ ساله هموفیلی به ۷ کودک جان دوباره بخشید

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: از آنجا که اعلام خبر اهدای اعضای کودک ۴ ساله هموفیلی مقارن با آغاز هفته حمایت از بیماران هموفیلی
است روابط عمومی کانون هموفیلی ایران پیشنهاد نام گذاری اولین روز هفته حمایت را که سالها
به نام جانباختگان هموفیلی بود به نام طاهای عزیز به هیئت مدیره کانون
هموفیلی ایران تقدیم می نماید.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از روابط عمومی کانون هموفیلی ایران، طاها کودک ۴ ساله هموفیلی در حالیکه در حیاط منزل خود در حال بازی بود در اثر سقوط یک درب آهنی دچار اتفاق گردید و علیرغم مراقبت های پزشکی چند روز بعد با یک سر درد شدید از خواب بیدار می گردد و متاسفانه به سبب خونریزی مغزی جان به جان آفرین تسلیم می نماید. این اتفاق دردناک غمی بزرگ به والدین او تحمیل نمود که ابعاد آن آنقدر بزرگ است که کمترمی توانیم  به خود اجازه دهیم به والدین او بگوئیم ”  غم آنها رادرک می نمائیم. ” داغ هر عزیزی دشوار و داغ فرزند در شیرین ترین سنین او آنقدر سنگین است که فقط با پناه آوردن به درگاه ایزد یکتا قابل تحمل است.

اما والدین طاهای عزیز به جز پناه بردن به درگاه خداوند یکتا راه دیگری نیز برای تحمل این ضایعه دردناک انتخاب نمودند.آنها زنده نگه داشتن عزیزترین وجودشان را در وجود کودکان نیازمندی که بر روی تخت بیمارستان چشم به راه اهداء عضو می باشند، جستجو نمودند.

کانون هموفیلی ایران افتخار می نماید که یکی از خانواده های عضو آن به این درجه از ایثار و فداکاری رسیده اند که بتوانند درد و رنج خود و داغی که از فقدان فرزند دیده اند را با آرامش قلوب مادران و پدرانی که چشم انتظار سلامتی عزیز خود می باشند تحمل نمایند. آنان وجود طاها را به هفت کودک اهدا کردند که بتوانند نشانی طاها را در وجود هفت کودک دیگر پیدا کنند.

روابط عمومی کانون هموفیلی ایران ضمن تسلیت درگذشت اندوهبار طاهای  عزیر به خانواده وی، انتخاب شایسته آنها را برای زندگی بخشیدن به هفت کودک دیگر را صمیمانه تبریک می گوید . چشمها ، کلیه ها ، قلب و حتی پوست لطیف او در وجود کودکان دیگر زنده می ماند و والدینش این فرصت را خواهند داشت که چشم های طاها را در کودکی دیگر ببینند.

امید آن داریم تصمیم فداکارانه والدین طاها مانند هزاران ایرانی  دیگر که با اهداء عضو عزیزانشان منشاء زندگی برای همنوعانشان گردیده است تبدیل به یک فرهنگ گسترده در کشور ما گردد.

از آنجا که اعلام این خبر مقارن با آغاز هفته حمایت از بیماران هموفیلی است این روابط عمومی پیشنهاد نام گذاری اولین روز هفته حمایت را که سالها به نام جانباختگان هموفیلی بود به نام طاهای عزیز به هیئت مدیره کانون هموفیلی ایران تقدیم می نماید. امید آن داریم با نامگذاری اولین روز هفته حمایت به نام طاها همه ساله این موسسه مروج فرهنگ ایثار اهدای عضو باشد. یاد آوری می نمائیم که به جز کبد بیماران هموفیلی دیگر اعضای این بیماران قابل اهداء به نیازمندان است.  

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.