اولین موشک ایرانی چگونه ساخته شد

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

معاون امنیتی ‌وزیر کشور با اشاره iبه ساخت اولین موشک ایرانی توسط شهید تهرانی مقدم گفت: رفتیم دیدم که با امکانات اولیه موجود، موشکی را ساخته بود که حتی iبه قدری از نظر ظاهری ساده و ابتدایی بود که سردار صفوی پرسید این شلیک هم می‌شود؟! شهید تهرانی گفت بله …

به گزارش تفسیری خبرنگار دفاعی ـ امنیتیممتازنیوز، سردار عبدالهی در همایش شب پارسایی که iبه مناسبت سالگرد شهادت شهید حسن تهرانی مقدم و شهدای غدیر برگزار شد با بیان اینکه شهید تهرانی مقدم همواره در هر محیطی، فضایی صمیمی حاکم میکرد، اظهار داشت: او همیشه همکارانش را با اسم کوچک صدا می‌کرد و وقتی iبه محل کارش می‌رفتی iبه راحتی نمی‌توانستی بفهمی که او فرمانده است.

وی iبه ذکر خاطره‌ای در رابطه با راه‌اندازی سیستم موشکی کشور توسط شهید تهرانی مقدم پرداخت و خاطرنشان کرد: پس از حملات گسترده دشمن شهید تهرانی مقدم احساس کرد که واحد توپخانه iبه تنهایی قادر iبه مقابله با دشمن نیست؛ شب عملیات خیبر که قرار بود تعدادی از یگان‌های با هم الحاق شده و عملیات انجام دهند، نیروها در کنار رودخانه متوقف شدند.

وی افزود: پس از نماز صبح iبه همراه سردار صفوی نزد حاج همت رفتیم، یک ربع از حضورمان در حضور شهید همت گذشت که شهید تهرانی مقدم آمد و گفت آقا رحیم ما یک موشک ساختیم که می‌تواند در این عملیات استفاده شود.

معاون امنیتی ‌وزیر کشور ادامه داد: رفتیم دیدم که با امکانات اولیه موجود، موشکی را ساخته بود که حتی iبه قدری از نظر ظاهری ساده و ابتدایی بود که سردار صفوی پرسید این شلیک هم می‌شود؟! شهید تهرانی گفت بله، موشک را iبه منطقه‌ای دیگر بردیم و پس از تست آن، دیگران از جمله حاج محسن رفیق‌دوست iبه حمایت از این مسلئه تشویق شد و بدنبال راه‌اندازی واحد موشکی سپاه افتاد.

وی با اشاره iبه لقب پارسای بی‌ادعا که مقام معظم رهبری iبه شهید تهرانی مقدم دادند، اظهار داشت: iبه واقع iبهترین لقب برای سردار شهید بود چون افتخار آفرینی‌های وی در عرصه‌های مختلف هیچ گاه تا پیش از شهادت آشکار نشد.

سردار عبداللهی با اشاره iبه ابعاد والای شخصیتی شهید تهرانی مقدم خاطر‌نشان کرد: این شهید یکپارچه تلاش، خلاقیت و ابتکار بود و برای رسیدن iبه هدفش روز و شب نمی‌شناخت و وقتی برای انجام کاری تصمیم می‌گرفت بدون شک آن را انجام می‌داد و در iبه موفقیت رسیدن کارهایش هم خود‌نمایی و غرور نداشت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.