اولین نزدیکی یک سیاره با ستاره ای با قدر بالا

شامگاه امشب چهارشنبه دوازدهم مهر ماه سال جاری می توانید شاهد مقارنه ای زیبا در آسمان تاریک باشید این مقارنه اولین نزدیکی یک سیاره با ستاره با قدر زیاد در سال های اخیر است.

فاطمه خراسانی، مسئول علمی مرکز علوم و ستاره شناسی تهران در گفتگو با خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران گفت:  سیاره ناهید یا زهره بعد از ماه پرنورترین جرم کهکشانی ر آسمان تاریک است که با چشم غیر مسلح برای ناظران زمین قابل رویت می باشد.

وی افزود: این سیاره به دلیل شباهت هایی که از نظر اندازه، جرم و مواد تشکیل دهند به زمین دارد به خواهر زمین نیز معروف شده است.

خراسانی اظهار داشت: در شامگاه امروز چهارشنبه این سیاره در فاصله زاویه ای ۰٫۱۵ درجه ای جنوب غربی ستاره سفید و پرنور قلب الاسد قرار می گیرد.

وی در خصوص ستاره قلب الاسد عنوان کرد: این ستاره که در صورت فلکی اسد قرار گرفته یکی از پرنور ترین ستاره های این صورت فلکی محسوب می شود که به قلب شیر نیز معروف شده است و با چشم غیر مسلح در آسمان رویت می گردد.

وی تاکید کرد: فاصله این دو جرم کهکشانی در هنگام مقارنه از خورشید آسمان صبح ۴۰ درجه است و قدر آنها به ترتیب ۴٫۱- و ۱٫۴ می باشد.

خراسانی افزود: این مقارنه اولین نزدیکی یک سیاره و ستاره با بیشترین قدر( نور) در سال های اخیر است که در قسمت شرقی آسمان به راحتی رویت می شود./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.