اولین همایش’حج و اقتصاد’ برگزار می شود

به گزارش ایرنا، دبیر این همایش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران قم، فرهنگ سازی و توجه به ابعاد اقتصادی حج،افزایش سطح خدمت رسانی به حجاج ، کاهش هزینه های سفر، استفاده بهتر حجاج از زمان سفر و آشنایی با متولیان و مرتبطان با موضوع حج و اقتصاد را از اهداف برگزاری این همایش اعلام کرد.

حجت الاسلام’حجت الله بیات’ گفت:آشنایی با ظرفیت های کشور، بررسی آسیب ها و مشکلات حج از نظر اقتصادی، ارایه راهکار مناسب برای برون رفت از آسیب ها و مشکلات و ترسیم نقشه راه برای پرداختن به موضوع حج و اقتصاد از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

دبیر همایش سراسری ‘حج و اقتصاد’ گفت: در مجموع ۷۵ مقاله برای دبیرخانه این همایش ارسال شده بود که از میان آنها ۳۲ مطلب، امتیاز لازم را برای چاپ در مجموعه مقالات همایش کسب کرده است که هشت مقاله از آنها در دو نوبت صبح و عصر نشست یادشده قرائت می شود.

به گفته بیات،این مقالات در پنج محور’کلیات حج و اقتصاد’،’مباحث فقهی حج و اقتصاد’،’مباحث اقتصاد خرد’ ، ‘مباحث اقتصاد کلان’ و ‘مباحث مربوط به اقتصاد بین الملل’ ارائه شده است.

وی گفت: بر اساس آمار رسمی، سالانه قریب به شش میلیون عمره گزار و یک و نیم میلیون زائر حج واجب از سراسر دنیا به عربستان سفر می کنند.

دبیر اولین همایش سراسری’حج و اقتصاد’ گفت: گردش مالی سفر این حجاج، به اندازه ای است که می تواند وضعیت کشورهای مبداء و مقصد را تحت تاثیر قرار دهد،لذا برگزاری این همایش برای بررسی مباحث اقتصاد حج در چارچوبی علمی، مهم ارزیابی می شود.ک/۲

۵۶۹ / ۵۵۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۳۰۷۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.