اولین پرچمدار ایران پس از انقلاب: پرچمدار باید قدر این افتخار را بداند

حسن زاهدی که در المپیک ۱۹۸۸ سئول کره‌ جنوبی به این افتخار نائل شد، در گفت وگو با ایرنا درباره آن دوران گفت: زمانی که در اردوی تیم ملی تکواندو خود را برای حضور آزمایشی در المپیک آماده می کردم خبر پرچمداری کاروان ایران را شنیدم.

کاپیتان اسبق تیم ملی تکواندو تصریح کرد:حضور درالمپیک برای تمام ورزشکاران افتخار به حساب می آید، حال آنکه پرچمداری افتخاری دو چندان است که برای هر ورزشکاری در المپیک بوجود نمی آید.

وی با بیان اینکه هم اکنون هم وقتی به آن دوران فکر می کنم، احساس غرور و خوشحالی می کنم، گفت: متاسفانه در آن المپیک به دلیل اشتباهی کودکانه نتوانستم در مسابقات شرکت کنم.

زاهدی تصریح کرد: در آن مقطع بصورت همزمان کاپیتان و مربی ملی پوشان تکواندو بودم که مطلع شدم فیصل فرجام یکی دیگر از ملی پوشان اضافه وزن دارد، بنابراین شب قبل از وزن کشی با وی به سنا و استخر رفتیم تا بتوانیم وزن وی را کاهش داده و به حد قابل قبول برسانیم.

وی افزود: صبح روز وزن کشی با توجه به تایید وزن فیصل، من هم تصمیم گرفتم وزن کشی کنم اما به کاهش ۱۵۰ گرمی وزنم از حد قانونی پی نبردم و در زمان مسابقه توسط مسوولان کره ای مطلع شدم که به دلیل کمبود وزن نمی توانم در رقابت ها شرکت کنم.

اولین پرچمدار ایران پس از انقلاب گفت: در آن زمان هر چه تلاش کردیم تا بتوانم در رقابت ها شرکت کنم، بی نتیجه ماندوسرانجام بدون انجام مسابقه به کشور بازگشتم.

وی در خصوص پرچمدار المپیک ۲۰۱۲ لندن نیز گفت : معتقدم تفاوتی ندارد که پرچمدارایران چه کسی باشد. وی باید الگوی سایر ورزشکاران باشد.

زاهدی تصریح کرد:پرچمداری کاروان ایران افتخار بزرگی است،بدون شک مسوولان با وسواس خاصی این مسوولیت را به ورزشکار منتخب کشورمان در المپیک لندن داده اند.

وی افزود:برای علی مظاهری که دربازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن پرچمدار کشورمان است،‌آرزوی موفقیت می کنم و از او انتظار دارم قدر این فرصت بوجود آمده را بداند و از این فرصت نهایت استفاده را ببرد. چرا که به ندرت پیش می آید یک ورزشکار دوبار در المپیک پرچمدار کاروان باشد.

ورزشی ** ۱۳۴۶ **۱۵۹۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۷۸۵۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.