اولین گام اشتباه رحمتی در مربیگری/ سکوت کمیته اخلاق برای چیست؟

رفتار جنجالی رحمتی پس از دیدار با پیکان و سکوت کمیته اخلاق در این خصوص باعث شده تا سرمربی جوان تیم مشهدی خیلی زود وارد حاشیه شود.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، صحبت‌های جنجالی سیدمهدی رحمتی پس از دیدار با پیکان در اعتراض به وقت‌کشی پیکانی‌ها حاشیه‌های فراوانی را برای سرمربی جوان و تازه‌کار شهرخودرو ساخت و او را در همان ابتدا وارد جنگ حاشیه‌ای با مهدی تارتار کرد. اتفاقی که برای رحمتی، آن هم در سال اول مربیگری‌اش جذاب نیست و می‌تواند او را از مسیر اصلی‌اش دور کند.

رحمتی در نشست خبری پس از این دیدار اظهار می‌کند که تیمش اعتقادی به بازی جوانمردانه ندارد و اگر بازیکنی از تیم حریف مصدوم شد، آن‌ها به بازی ادامه می‌دهند و سایر تیم‌ها نیز می‌توانند این قاعده را مقابل شهرخودرو اجرا کنند. سخنی که به مذاق بسیاری از پیشکسوتان فوتبال خوش نیامد و این حرف، تفکرات رحمتی را زیر سوال برده است.

به هر حال برای مربی که تازه وارد این عرصه شده و باید با بسیاری از دوستان و مربیان سابق خود رقابت کنند، جالب نیست که از همان ابتدا خلق و خوی خود را زیر سوال ببرد و باعث شود سایرین برای او و تیمش احترام قائل نباشند. حرف‌های رحمتی فقط باعث شانتاژ و حساسیت‌های غیر فوتبالی در این رشته می‌شود و حاشیه را بیشتر از فوتبال، بزرگ می‌کند.

اما نکته اصلی در خصوص این رفتارها و گفتارهای سرمربی شهرخودرو، واکنش کمیته اخلاق است که در واقع انگار نه انگار که رحمتی به نوعی اعتراف به بی‌اخلاقی و رواج آن داشته است، کمیته‌ای که خیلی سریع به انتقادهای سازنده سعید آذری به فدراسیون فوتبال واکنش نشان داد و با حکمی عحیب او را تا اطلاع ثانوی از فعالیت‌های فوتبالی ممنوع کرد، پس از گذشت چند روز از این حرف‌ها، هنوز موضعی در خصوص سخنان رحمتی نگرفته است و حتی او را برای ارائه توضیحات احضار نکرده است.

اتفاقی که نشان می‌دهد در هر کمیته فدراسیون فوتبال چخبر است و برای‌شان مهم نیست که زیبایی و جوانمردانگی فوتبال زیر سوال برود و تنها چیزی که برایشان اهمیت دارد، زیر سوال نرفتن فدراسیون فوتبال است تا آقایان به امور دلخواه خود ادامه دهند!

باید دید کمیته اخلاق موضعی در خصوص این حرف‌های رحمتی می‌گیرد یا این که دوباره تنها زمانی یادشان می‌افتد که وظیفه‌شان چیست که شخصی از فدراسیون فوتبال انتقاد کند.

رحمتی هم بهتر است راه و روشش را برای ادامه راه مربیگری‌اش تغییر دهد تا بتداند بدون حاشیه، در سمت جدیدش موفق باشد.  علی رغم این که او هنوز مدرک مربیگری ندارد و این محمد نوازی است که روی کاغذ، عنوان سرمربی شهرخودرو را با خود یدک می‌کشد، بهتر است در صحیت‌هایش سیاست گفتاری داشته باشد و خیلی زود مغلوب جنگ روانی حریف نشود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.