اولین گروه از متخصصان طب سنتی فارغ التحصیل می شوند

۱۱ام بهمن ،

در سال ۸۶ اولین دوره تخصصی طب سنتی ۲۴ نفر پذیرش داشت که در بهمن ماه سال ۹۱ ، ۸ نفر از این اشخاص برای اولین بار به عنوان متخصصان طب سنتی فارغ التحصیل می شوند.

دکتر مینایی، معاون مرکز فرهنگ و آداب و میراث پزشکی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: این اشخاص اولین گروه فارغ التحصیلان دوره تخصصی طب سنتی می باشند که در سال ۸۶ در دانشکده طب سنتی مشغول به تحصیل شده بودند.

وی با بیان اینکه این اشخاص اغلب پزشکان عمومی بودند که در دانشکده طب سنتی پذیرش شدند خاطر نشان کرد: این اشخاص که در حال حاضر فارغ التحصیل می شوند تحت عنوان متخصصان طب سنتی وارد بازار کار می شوند و همچنین به عنوان متخصصان این رشته در  دانشکده ها و مراکز آموزشی مرتبط فعالیت تحقیقاتی خود را ادامه می‌دهند.

وی افزود: همچنین به تازگی رشته تازه تاریخ متون پزشکی نیز تصویب شده است که در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری برای سال ۹۲ پذیرش خواهد داشت.

وی تصریح کرد: هر فردی که با داشتن مدرک لیسانس یا کارشناسی قادر خواهد بود در رشته تاریخ متون پزشکی تحصیل کنند و به عنوان پژوهشگر و محقق می‌توانند در دانشگاههایی که رشته های علوم پزشکی دارند فعالیت نمایند.

وی گفت: چند رشته تازه نیز در حوزه طب سنتی به زودی تصویب می گردد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.