اولین گروه ورزشکاران ایران وارد لندن شدند

 

به گزارش ایرانویج ،به نقل از ایرنا ورزشکارانی از چین، روسیه، آمریکا، کانادا، فرانسه و ژاپن جزو نخستین گروه از شرکت کنندگان در مسابقات المپیک ۲۰۱۲ لندن بودند که امروز وارد فرودگاه هیثرو در غرب لندن شدند.

این ورزشکاران پس از ورود به ترمینال ویژه المپیک در فرودگاه هیثرو، با قطار و خودروهای ویژه به دهکده بازیها که در منتهی الیه جنوب شرقی لندن واقع شده است، منتقل می شوند.

هزاران نفر که بیشتر آنان از میان نیروهای داوطلب انتخاب شده اند، وظیفه خدمت رسانی به ورزشکاران را در فرودگاه، مسیر انتقال و همچنین دهکده بازیها بر عهده دارند.

به گفته مقامات فرودگاه هیثروی لندن، روز دوشنبه حدود ۳۳۵ ورزشکار و بیش از هزار نفر از دست اندرکاران برگزاری رقابت ها و دیگر افراد مرتبط با بازیهای المپیک، امروز وارد لندن می شوند.

فرودگاه بین المللی هیثرو، پر رفت و آمدترین روزهای تاریخ فعالیت خود را در تابستان امسال و به هنگام برگزاری مسابقات المپیک تجربه خواهد کرد.

کمیته برگزاری مسابقات المپیک ۲۰۱۲ لندن همچنین اعلام کرد که عملیات اجرایی آزمایشگاه های ضددوپینگ المپیک نیز از امروز رسما آغاز می شود.

مقامات انگلیسی می گویند عملیات ضددوپینگ در المپیک لندن بزرگترین عملیات از نوع خود در تاریخ مسابقات المپیک خواهد بود.

پیش بینی می شود که حدود شش هزار تست ضددوپینگ در رقابت های المپیک لندن از ورزشکاران گرفته شود.

مقامات مبارزه با دوپینگ بازیهای المپیک لندن اعلام کرده اند که حدود نیمی از ورزشکاران المپیکی باید آزمایش دوپینگ بدهند که این آزمایش ها شامل همه مدال آوران این بازیها خواهد بود.

حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ ورزشکار از ۲۰۴ کشور جهان در ۳۰ رشته ورزشی در بازیهای المپیک لندن رقابت خواهند کرد.

بازیهای المپیک ۲۰۱۲ از تاریخ ۲۷ ژوییه تا ۱۲ اوت (۶ تا ۲۲ مرداد ) در لندن برگزار می شود.

لندن تنها شهر جهان است که تاکنون سه بار میزبان بازیهای المپیک شده است. پیشتر بازیهای المپیک ۱۹۰۸ و ۱۹۴۸ در پایتخت انگلیس برگزار شده بود.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.