اولین یادواره فرمانده هان و ۶۰۰ شهید گردان کمیل برگزار شد

به گزارش ایرنا، در این مراسم که جمعی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و خانواده های معظم شهدای این گردان حضور داشتند، سردار حاج ˈعلی ربیعیˈ یکی از فرمانده هان گردان کمیل در دوران دفاع مقدس طی سخنانی، ویژگی های این گردان را تشریح کرد.

وی گفت: در عملیات والفجر یک، گردان کمیل به عنوان یکی از گردان های خط شکن وارد منطقه عملیاتی شرهانی در فکه شد.

وی افزود: رزمندگان سلحشور این گردان با عبور از موانع صعب العبوری که دشمن بعثی در منطقه ایجاد کرده بود، توانستند اهداف مورد نظر و پیش بینی شده را آزاد کنند.

ربیعی با بیان اینکه فرماندهی عملیاتهای گردان کمیل بر عهده سرداران شهید ˈاصغر ارسنجانیˈ و ˈسعید معتدیˈ بود، ضمن بیات خاطراتی از این شهیدان، ویژگی های شخصیتی آنان را برای حاضران برشمرد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: رزمندگان بسیجی و فرماندهان گردان کمیل در طول دوران دفاع مقدس همیشه از آمادگی لازم برای انجام عملیات رزمی برخوردار بودند و گردان کمیل با سابقه درخشانی که در طول عملیات های مختلف از خود نشان داد، شناسنامه خود را در عملیات های بیت المقدس، مسلم ابن عقیل، محرم، والفجر مقدماتی، والفجر یک، ولفجر چهار، خیبر، بدر، والفجر هشت، نصر هفت، کربلای سه، بیت المقدس دو، بیت المقدس هفت و عملیات غدیر با حضوری پر رنگ به ثبت رساند.

وی افزود: در این عملیات ها تعدادی از فرماندهان و عزیزان بسیجی و سپاهی در این گردان جان شیرین خود را نثار آرمان های امام راحل مان کردند و با شهادت، نام خود را در تاریخ دفاع مقدس جاودانه کردند.

در ادامه این مراسم تعدادی از رزمندگان گردان کمیل به بیان خاطراتی از عملیات های مختلف پرداختند و سپس برگزار کنندگان این همایش تعدادی از خانواده های شهدای این گردان را با اهدای لوح یاد بود، مورد تقدیر قرار دادند.

۱۰۸۰**۱۵۹۷

انتهای پیام /*


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.