اول آذر کالاهای فاقد برچسب شبنم جمع‌آوری می‌شوند

۲۰ آبان ، موبنا – مدیر پروژه شبنم با بیان اینکه دور دوم کد گذاری کالاها در سطح عرضه مورد استقبال اتحادیه های مشمول طرح شبنم قرار گرفته است گفت: سایر واحد های صنفی مشمول طرح که تاکنون اقدام نکرده اند تا اول دی ماه فرصت دارند که نسبت به کدگذاری کالاهای خود در سطح عرضه اقدام کنند.

غلامرضا نوری زاده گفت: از اول آذرماه بازرسان شورای اصناف کشور ، پلیس اماکن و تعزیرات حکومتی در سطح بازار حضور خواهند یافت و اقدام به جمع آوری کالاهای فاقد برچسب مشمول شبنم خواهند کرد.

وی افزود: در دور دوم کد گذاری کالا در سطح عرضه تلاش شد تا نقاط ضعف اجرای پروژه در دوره پیش بر طرف شده و نصب شبنم روی کالاها در اسرع وقت و با رعایت موارد امنیتی صورت گیرد.

وی ادامه داد : بارکد دوبعدی شبنم روشی آزموده و به روز برای شناسنامه دار کردن کالا به شمار می رود که سبب می گردد فرایند ورود کالای قاچاق و تقلبی به بازار مسدود و پر بها شود.

مدیر پروژه شبنم گفت : با همکاری و همراهی فعالان و وارد کنندگان قانونی کالا و اتحادیه های مرتبط این پروژه روند موفقی را پشت سر می گذارد و به سریعی شاهد بازاری شفاف ، امن و مدیریت شده در سطح کشور خواهیم بود.

وی گفت : شبنم ، پروژه ای ملی است که ثمرات آن در نهایت شامل حال مصرف کنندگان نهایی کالا خواهد شد.

نوری زاده گفت : با وجود ثمرات مثبتی که شناسنامه دار شدن کالا برای فعالان قانونی بازار دارد بعضی از تولید کنندگان داخلی به منظور شناسه دار شدن کالای خود و اینکه امکان بازشناسی کالای اصل از تقلبی فراهم شود برای دریافت شبنم اقدام کرده اند و این روند رو به پیشرفت است.وی افزود: درج شبنم روی کالای تولید داخل مانع از سواستفاده از برند های خوش نام و مطرح شده و از سابقه نیک این کالاها پشتیبانی می گردد.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.