اونس طلا به خواب زمستانی رفت

۲ م دیماه ،

اونس طلا به خواب زمستانی رفت | چاپ |
شنبه ۰۲ دی ساعت ۱۲:۱۲

بینا- شکست مجدد مذاکرات مالی قانونگذاران آمریکا در روز پنج شنبه در خصوص جلوگیری از بن بست مالی این کشور سبب شد اونس جهانی طلا روز قبل بیشترین کاهش خود را پس از ماه ژوئن تجربه کند.
به گزارش بینا به نقل از پایگاه اینترنتی طلا/ رویترز، در صورتی که قانونگذاران آمریکا نتوانند از افزایش مالیاتها و کاهش هزینه های عمومی در این کشور در سال ۲۰۲۴ میلادی جلوگیری کنند این کشور در سال آینده با رکود اقتصادی مواجه خواهد شد که این امر به نفع طلا می باشد.
براساس این گزارش، “برایان لان” مدیر مرکز خرید و فروش فلزات گرانبها در سنگاپور اظهار داشت: در حال حاضر مذاکرات مالی قانونگذاران آمریکا متوقف شده است و بسیاری از سرمایه گذاران نسبت به ورود مجدد به بازار طلا تردید دارند.
وی در ادامه افزود: در میان این تردیدها حجم معاملات کاهش یافته و بسیاری از سرمایه گذاران ترجیح می دهند فقط بازار را ترک کنند.
این گزارش می افزاید، اونس جهانی طلا روز قبل با کاهش یک دلار و ۳۸ سنتی در محدوده ۱۶۴۵ دلار و ۷۶ سنت داد و ستد شد این در حالی است که اوایل صبح دیروز بهای این فلز زرد به ۱۶۳۵ دلار و ۲۴ سنت نیز کاهش یافت.
بر این اساس، هر اونس طلای آمریکا برای تحویل در ماه فوریه نیز روز قبل با رشد یک دلاری در محدوده ۱۶۴۶ دلار و ۹۰ سنت مبادله شد.
در همین حال کارشناسان پایگاه اینترنتی کیتکو اعلام کرده اند سرمایه گذاران در انتظار بازگشت قیمت طلا در سال آینده در پی اجرای سیاستهای انبساطی پولی بیشتر از سوی بانک های مرکزی جهان می باشند.
“مارک لبوویت” سردبیر یک مجله خبری در خصوص طلا اظهار داشت: کاهش قیمت جهانی طلا اخطاری برای کاهش بهای طلا به سطح ۱۵۲۰ و حتی ۱۴۰۰ دلار می باشد.
“فرانک لش” تحلیلگر و کارگزار بازار آتی تصریح کرد: با توجه به شکست مذاکرات قانونگذاران آمریکا در خصوص جلوگیری از بن بست مالی در این کشور و بی اطلاعی سرمایه گذاران از زمان پایان این مذاکرات ، اخیرا این اشخاص از معاملات دست کشیده اند.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.