اوپک تولید نفت ایران را ۲٫۷۷ میلیون بشکه در روز اعلام کرد

299-2.jpg

سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) در گزارش ماهانه جدید خود اعلام کرد که تولید نفت ایران در ماه اوت با ۱۳ هزار بشکه کاهش در روز به دو میلیون و ۷۷۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) همچنین اوپک در این گزارش اعلام کرد که تولید نفت این سازمان در ماه گذشته به دلیل افزایش تولید آنگولا، نیجریه و لیبی افزایش یافته است.

براساس گزارش بلومبرگ، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در گزارش خود در ماه اوت اعلام کرد که تولید نفت این سازمان از روزانه ۳۱ میلیون و ۱۶۰ هزار بشکه در ماه ژوئیه به ۳۱ میلیون ۴۱۰ هزار بشکه در ماه اوت رسیده است.

نکته جالب توجه این است که افزایش تولید نفت اوپک در ماه اوت با افزایش ۹٫۲ درصدی قیمت نفت همراه بوده است.

بر اساس گزارش اوپک، تولید نفت آنگولا با حدود ۱۲ درصد افزایش به یک میلیون و ۸۵۰ هزار بشکه در روز و تولید نفت نیجریه به دو میلیون و ۱۸۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

در این گزارش به نقل از منابع ثانویه اعلام شده که تولید نفت عربستان بزرگترین صادرکننده نفت جهان از روزانه ۹ میلیون و ۸۵۰ هزار بشکه در ماه ژوئیه به ۹ میلیون و ۸۶۰ هزار بشکه در ماه اوت افزایش یافته است. این در حالیست که خود عربستان در آماری که در اختیار اوپک گذاشته تولید نفت خود را در ماه اوت ۹ میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه اعلام کرده است.

همچنین عراق با تولید روزانه سه میلیون و ۱۱۰ هزار بشکه نفت جایگاه خود را به عنوان دومین تولید کننده اوپک حفظ کرده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.