اوپک سقف تولید را بدون تغییر حفظ کرد

۲۲م آذر ،

147-37.jpg

یکی از وزیران حاضر در نشست اوپک در وین گفت: وزرای این سازمان با حفظ سقف تولید ۳۰ میلیون بشکه‌ای این سازمان موافقت کردند، اما نشست روسای هیات‌های کشور عضو با دبیر کل اوپک پشت درهای بسته ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اجلاس وزرای نفت کشورهای عضو اوپک برای بررسی سیاست‌های تولید و انتخاب دبیرکلی بعدی این سازمان امروز در وین برگزار شد.

به رغم درخواست بعضی از اعضای سازمان کشورهای صادرات کننده نفت(اوپک) برای کاهش تولید نفت، این سازمان در اجلاس امروز سطح تولید فعلی خود را حفظ کرد.

وزرای نفت ونزوئلا و کویت از غایبان اجلاس امروز اوپک در وین بودند.

وزرای نفت کشورهای عضو اوپک در این نشست عبدالله البدری، دبیرکل کنونی این سازمان را به مدت یک سال دیگر و تا پایان سال ۲۰۲۲ در این سمت ابقا کردند.

به گزارش رویترز عربی، نامزدهای ایران، عربستان و عراق برای این سمت رقابت داشته‌اند که در این نشست ایران در حمایت از نامزد عراق برای این سمت انصراف داد و دو نامزد عربستان و عراق نیز دراین رقابت به نوعی شکست خوردند.

پیشتر بعضی کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند که در صورت عدم اجماع بر روی یکی از گزینه های دبیرکلی اوپک، ممکن است دبیرکل فعلی مجددا در این سمت ابقا شود.

این درحالی است که وزیر نفت ایران ساعتی پیش در حاشیه اجلاس وزرای اوپک در وین به خبرنگاران گفته بود: غلامحسین نوذری نامزد ایران برای سمت دبیرکلی اوپک همچنان در رقابت با دیگر کاندیداها شامل مجید منیف از عربستان و ثمیر قضبان وزیر نفت سابق عراق قرار دارد.

وی افزود: حالت ایده آل برای جمهوری اسلامی ایران کاهش دو میلیون بشکه‌ای سقف تولید اوپک است ولی تهران می‌تواند سقف تولید ۳۰ میلیون بشکه‌ای کنونی را بپذیرد.

قاسمی گفت: وضعیت بازار در حال حاضر بسیار مطلوب است اما اگر اوپک تولید خود را کاهش دهد شرایط بهتر خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.