اوکراین و هند قرارداد هسته‌یی امضا کردند

۲۰م آذر ،

خبرگزاری هند گزارش داد که هند روز دوشنبه در تلاش برای افزایش ایمنی نیروگاه‌های هسته‌یی‌اش قراردادی را با اوکراین در زمینه ایمنی هسته‌یی و محافظت رادیواکتیو امضا کرد تا از مهارت‌های اوکراین در این حوزه حساس استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری هند گزارش داد که چهار قرارداد دیگر از جمله توافق‌نامه‌ای برای گسترش روابط دفاعی بین دو کشور نیز در پایان گفت‌وگوهای جامع بین مانموهان سینگ، نخست وزیر هند و ویکتور یانوکوویچ، رییس‌جمهور اوکراین امضا شد.

دو طرف توافق کردند که روابط بین دو کشور را تقویت کنند.

سینگ با اشاره به این که آن‌ها دربارهٔ انرژی اتمی و انرژی هسته‌یی با یکدیگر گفت‌وگو و تبادل نظر داشتند، افزود: اتفاق چرنوبیل سبب شده است که اوکراین اطلاعات خوب و باارزشی در زمینه ایمنی هسته‌یی و محافظت رادیواکتیو داشته باشد.

حادثه هسته‌یی نیروگاه چرنوبیل در سال ۱۹۸۶ در اوکراین یکی از دو اتفاق‌ای است که در مقایس حوادث هسته‌یی بین‌المللی از سطح هفتم برخوردار است.

حادثه دیگر اتفاق نیروگاه هسته‌یی فوکوشیما دایچی است که در ماه مارس سال ۲۰۱۱ اتفاق افتاد.

خبرگزاری هند گزارش داد که بعضی از کارشناسانی که در نیروگاه هسته‌یی کودانکولام کار می‌کنند اوکراینی می باشند.

غیر از ایمنی هسته‌یی و روابط دفاعی،‌ سه قراردادی که بین دو کشور امضا شد قرارداد همکاری در حوزه‌های علوم و فن‌آوری، معاهده همکاری دوجانبه قانونی در امور غیرنظامی و تجاری و استانداردسازی و همکاری در زمینه ارزیابی انطباق و کیفیت بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.