اویا، مبارز تازه در نبرد بین کنسولهای بازی خانگی

۰۵ تیرماه ۱۳،

رقابت بین کنسول‌های بازیهای ویدئویی با ورود یک مبارز تازه به نام “اویا” داغ تر شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، از روز سه‌شنبه کنسول تازهی به نام “اویا” وارد بازار شد که از قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به رقبای خود برخوردار است.

جولی هرمان رییس اجرایی شرکت “اویا” گفت: قیمت کنسول‌ها هنوز به شکل باورنکردنی گران است. مدلهای تجاری هنوز تغییری نکرده است. ما کنسول بسیار متفاوتی را عرضه می‌کنیم.

هرمان که یکی از اشخاص با سابقه در صنعت بازی‌های ویدئویی محسوب می‌شود به منظور خلق اویا به یوس بهر طراح این کنسول و مبتکر اصلی شرکت سخت افزارهای صوتی جابون ملحق شد.

این کنسول ژوئیه سال قبل از طریق یک کمپین برای جمع آوری پول به منظور تولید انبوه آن رونمایی شد و تنها ظرف یک ماه ۸٫۵ میلیون دلار پول جمع آوری شد. نسخه‌های اولیه “اویا” در ماه مارس به حامیان مالی عرضه شد.

این کنسول ۹۹ دلاری از آن زمان نظر خرده فروشان مهمی نظیر پایگاه اینترنتی آمازون، بست بای و تارگت را به خود جلب کرده است. همزمان با عرضه این کنسول کوچک بیش از ۱۵۰ بازی ارائه خواهد شد.

قیمت اویا بسیار کمتر از کنسولهای دیگر است که بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ دلار قیمت دارند.

برایان بلو تحلیلگر بازار کنسول گفت: شما واقعا با محصولی روبرو میباشید که برای مشتریانی است که قصد صرف پول بسیار ندارند، اما می‌خواهند که یک کنسول بازی در خانه خود داشته باشند.

اویا که هم اندازه یک مکعب روبیک است، قابلیتهای یک کنسول‌ بازی‌ خانگی از قبیل پورت اچ تی ام‌ آی برای تلویزیو‌نهای وضوح بالا و کنترل‌گرهایی مشابه کنترلگر پلی استیشن ۳ و یا ایکس باکس ۳۶۰ را دارد، اما ماهیت این دستگاه شبیه به یک گوشی هوشمند است. کنسول اویا با سیستم عامل اندروید گوگل کار می کند و قیمت بازیهای آن در حدود دو تا سه دلار است.

نسخه های تازه این دستگاه همانند گوشی‌های هوشمند به طور سالانه عرضه می‌شود، این در حالیست که کنسولهای بازی خانگی بین ۴ تا ۶ سال یک بار عرضه می‌شوند.

یکی از فعالان بازار کنسولهای بازی ویدئویی گفت: قیمت ۹۹ دلاری این دستگاه نکته بسیار جذاب و برای عرضه سالانه آن مناسب است.

کنسول اویا اما با موانعی نیز مواجه است. این کنسول از مزیت‌های فنی کنسولهای تازه نظیر ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ که گرافیک واقعی تر و قدرت پردازش بالاتری دارند برخوردار نیست.

رئیس اجرای اویا افزود: داشتن تمام این کنسولها(ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴) لذت بخش است اما در نهایت تنها چیزی که کاربران به آن توجه دارند، بازیهای جالب است.

بلو گفت: جدا از رقابت با ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴ یا وی نینتندو، اویا ابتدا باید با اسمارت فونها و تبلت‌ها رقابت کند.

اویا تنها به دنبال جذب مشتریان بازیهای ویدئویی خانگی نیست. جذب تولیدکنندگان مطرح ساخت بازیهای کامپیوتری نیز در عملکرد این کنسول سرنوشت ساز خواهد بود.

انتهای پیام


ISNA News Feed
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.