او در ۴ سال قبل برای ۲۷۰ کتاب، مقدمه نوشته است/ یک «جامع المقدمات» تازه

۰۸اردیبهشت،

این نویسنده و استاد تاریخ دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرآنلاین با اشاره به انتشار یافتن و عرضه کتاب تازهش به نام “جامع المقدمات” گفت: ” در درازای چهار سال و چهار ماهی که در کتابخانه مجلس بودم یعنی از شهریور ۸۷ تا آذر۹۱ در آنجا، برای آثاری که توسط کتابخانه چاپ می‌شد، مقدمه‌ای کوتاه می‌نوشتم.”

حجت الاسلام جعفریان افزود:” با توجه به بعضی از تجربه‌ها در این زمینه، سعی کردم برای هر کتاب مقدمه‌ای ویژه بنویسم، نه تکراری. ‌طبعا برای نگارش مقدمه، ملاحظه موضوع کتاب را کرده و به تناسب آنچه به ذهنم خطور می‌کرد، سطوری در باره آن و نیز تشکر از مؤلف و مصحّح می‌نوشتم. به جز آثار منتشره توسط کتابخانه مجلس، تعداد انگشت شماری مقدمه برای آثار دیگر هم نوشته‌ام که به مناسبت در این کتاب تازهم آمده است. “

  • یادآور می شویم کتاب جامع المقدمات در بیش از ۴۲۰ صفحه از رسول جعفریان در نمایشگاه کتاب توسط نشر علم عرضه خواهد شد. این اثر حاوی ۲۷۷ مقدمه کوتاه و بلندی است که وی برای کتابهای منتشره توسط کتابخانه مجلس و بعضی از مراکز دیگر نوشته است. مقدمه های یاد شده متناسب با محتوای کتاب بوده و بیش از همه در حوزه مسائل تمدنی و تاریخ علم و نیز پژوهشهای مربوط به رجال و نسخه شناسی و فهرست نویسی نسخ خطی است.
    /۶۲۶۲
     
دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.